به گزارش ایرنا در این آیین اعلام شد: این واحد با سرمایه 3/5 میلیون دلار، ظرفیت جمع آوری 7،5 میلیون فوت مکعب در روز را دارا است و با راه اندازی آن از تولید گاز دی اکسید کربن به میزان230 هزار تن در سال جلوگیری می کند.
برای نخستین بار در کشور و در سطح مناطق نفتخیز جنوب واحد جمع آوری گازهای پارسی در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و توانمند داخلی احداث و راه اندازی شد.
این واحد جمع آوری گازهای مشعل در راستای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی ، کاهش آلایندگی هوا و همچنین جلوگیری از سوزانده شدن سرمایه ملی در میدان پارسی به بهره برداری رسید.
راه اندازی واحد جمع آوری گازهای فلر، نقطه آغاز پروژه هایی با کاربری توامان زیست محیطی و صیانتی است که اجرای آنها علاوه بر آثار مثبت زیست محیطی، درآمدی برابر با 400 میلیون دلار در سال از محل تولید میعانات گازی، 300میلیون دلار از محل بازگشت گاز سبک به چرخه مصرف حاصل خواهد شد.
گفتنی است شرکت تامکار در نخستین مزایده فروش گازهای مشعل در سال 1395 موفق شد 23 میلیون فوت مکعب در روز گاز فلر را خریداری کند.
در این آیین فرخ علیخانی مدیر نظارت برتولید شرکت ملی نفت ایران ، بیژن عالی پور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب، و جمعی از کارشناسان نفتی ومسئولان محلی حضور داشتند.
شرکت مناطق نفتخیز جنوب در قرارداد فروش گازهای همراه نفت به بخش خصوصی، تحویل روزانه سه میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت مجتمع پارسی کلاستر را به شرکت سرمایه‌گذار واگذار کرده است.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.