به گزارش ایرنا جشنواره فیلم فجر در اهواز همزمان با تهران کار خود را در ۲ سینمای هلال و ساحل رسما آغاز کرد.

در سی و هشتمین دوره از جشنواره فیلم فجر  فیلم "بیست و و سه نفر" به عنوان اولین اکران این جشنواره  در اهواز روی پرده سینمای هلال رفت.

"بیست و سه نفر" محصول سازمان هنری رسانه ای اوج، روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. قسمت‌های اول این فیلم، سکانس‌های جنگی دارد و بعد از آن ماجرای اسارت شخصیت‌های اصلی داستان به تصویر کشیده می‌شود.

پس از آن فیلم های "مغز استخوان" به کارگردانی حمیدرضا قربانی و "سه کام حبس" به کارگردانی سامان سالور به ترتیب در سینمای هلال و ساحل  به نمایش در آمدند.

"مغز استخوان" درباره مادری است که در رابطه با نجات فرزندش باید کاری غیرمتعارف انجام دهد و از عرف جامعه عدول کند اما در فضایی به تصویر می آید که بیننده هم با او همراهی می‌کند ، بابک حمیدیان، جواد عزتی، بهروز شعیبی، پریناز ایزدیار و نوید پورفرج بازیگران اصلی این فیلم هستند.

"سه کام حبس" نیز فیلمی اجتماعی است که به جنبه های مختلف و متفاوتی از اعتیاد فردی که موجب نابودی آن فرد و خانواده  اش می شود می پردازد در این فیلم محسن تنابنده، پریناز ایزدیار،سمیرا حسن‌پور، متین ستوده و... ایفای نقش می کنند.

در سانس پایانی هر ۲ سینما فیلم "تومان" به کارگردانی مرتضی فرشباف به صورت مشترک نمایش داده شد، داستان این فیلم  درباره فردی است که از راه قمار اسب و فوتبال تلاش می‌کند یک شبه طبقه اجتماعی خود را تغییر دهد.

استقبال اهوازی ها

به گفته معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حضور این میزان علاقه مند به فیلم فجر و سینما در مقایسه با دوره های گذشته بی نظیر است.

ناصر آریایی می گوید: اگر بخواهیم روز اول جشنواره فیلم فجر این دوره را با دوره های قبل مقایسه کنیم متوجه می شویم که امسال استقبال بیشتر بوده است.

غلامحسین عباسی  یکی از علاقه مندان به جشنواره فیلم به خبرنگار ایرنا می گوید: از این که جشنواره فجر نیز در شهر ما برگزار می شود بسیار خوشحالم چراکه من همیشه به عشق فیلم های فجر مجبور بودم به تهران بروم اما اکنون در اهواز این امکان برای ما فراهم شده است هرچند برخی فیلم ها به اهواز نیامده اند اما وجود همین تعداد فیلم هم موجب خرسندی ماست.

وی ادامه داد: امروز ۲ فیلم از جشنواره را تماشا کردم که به نظر خودم بد نبودند و ارزش دیدن را داشتند اما از کارگردان برخی کارها انتظار کاری حرفه ای تر را داشتم.

پریسا مرعشی نیز پس از تماشای فیلم مغز استخوان گفت: فیلم بسیار خوبی بود و با موضوع داستان آن ارتباط برقرار کردم و اگر در آینده فیلم دوباره روی پرده سینما برود حتما به سینما می روم و آن را دوباره میبینم.

وی گفت: فیلم های دیگر جشنواره را نتوانستم ببینم اما علاقمندم که بلیط فیلم های روزهای آینده را از هم اکنون تهییه کنم.

سارا نیکمهر نیز گفت: متاسفانه از قبل تبلیغات خوبی برای شروع جشنواره در اهواز نشده و من اتفاقی به همراه دوستم به سینما امدیم  اگر از قبل اطلاع داشتیم برای دیدن فیلم ها برنامه ریزی میکردیم.

وی گفت: ما فیلم "سه کام حبس" را دیدیم اما من از نوع روایت این فیلم خوشم نیامد احساس میکنم کارگردان بیش از اندازه سیاه نمایی کرده است البته این نظر من است چون دوستم این فیلم را دوست داشت.

مهرناز قیصری نیز درباره جشنواره فجر گفت: من به سینما رفتن علاقه بسیاری دارم و هر ساله زمان اکران فیلم فجر قطعا برای دیدن همه فیلم ها به سینما می آیم و خوشبختانه قیمت بلیتها خوب و مناسب است.

وی بیان کرد: امشب فیلم "تومان"را به همراه همسرم در سینما دیدم بسیار فیلم جذابی بود و البته پس از دیدن آن قصد شرکت در نشست نقد و بررسی آن را دارم و دلم می خواهد نظر کارگردانهای مختلف و منتقدان را نیز بدانم .

به گزارش ایرنا در این دوره از جشنواره ۲۲ فیلم شامل ۱۷ فیلم سینمایی برای بزرگسالان در قالب سودای سیمرغ  و پنج فیلم برای کودک و نوجوان در قالب سیمرغ پروانه  در ۲ سینمای هلال و ساحل اکران  می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.