به گزارش خبرنگار مهر، حسن ذکی دیزجی در نشست خبری دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران اظهار کرد: این کنگره قدمت ۲۰ ساله دارد که اولین دوره سال ۷۹ در کرج برگزار شد و هر دو سال یکبار به‌صورت مداوم برگزار می‌شود.

وی در خصوص انتخاب استان خوزستان برای این میزبانی تصریح کرد: خوزستان پس از استان تهران قطب صنعتی کشور است همچنین با توجه به تولید اغلب سبزیجات و محصولات کشاورزی در این استان، قطب تولید محصولات کشاورزی نیز محسوب می‌شود.

دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران تصریح کرد: همچنین در استان خوزستان در زمینهٔ مکانیزه بودن کشاورزی نیز جز اولین‌ها در کشور است؛ به همین دلیل انتخاب این استان بسیار به جا و صحیحی بوده است.

ذکی دیزجی بیان کرد: دانشگاه اهواز نیز مبدأ تولید علم مکانیزه در کشور بوده است و می‌توان گفت این استان از نظر «محصول کشاورزی» و «تکنولوژی کشاورزی» جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

وی در خصوص برنامه‌های این کنگره بیان کرد: با توجه به پیشرو بودن استان در حوزه «تکنولوژی کشاورزی» نمایشگاهی با حضور ۱۵ شرکت در حاشیه این کنگره برگزار خواهد شد که ۵۰ درصد آن ماشین‌ها، ۳۰ درصد تجهیزات هوشمند و ۲۰ درصد را حوزه «دام و طیور» شامل می‌شود.

دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران با اشاره به اینکه در این کنگره از چند دستاورد استان در این حوزه رونمایی می‌شود، عنوان کرد: این دستاورد در زمانی است که دشمنان با تحریم سعی بر ناتوان کردن کشور در ابعاد مختلف داشته است اما توانسته‌ایم با استفاده از دانش و توانایی داخلی در حوزه‌های مختلف دستاوردهای خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص ارتباط بین «صنعت» و «دانشگاه» تصریح کرد: رابطه بین «صنعت» و «دانشگاه» در کشور ما بسیار شکننده است و این ارتباط اجین نشده و به‌خوبی نیز تعریف نشده است.

وی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته «دانشگاه» محور تولید دانش بوده است، گفت: هر تکنولوژی باید اول در دانشگاه‌ها انجام شود که این مهم در کشور ما با کندی انجام می‌شود.

دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران تصریح کرد: در این کنگره ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که ۲۰۰ داور این مقالات را داوری می‌کنند و در نهایت ۵۵ آثار به عنوان برگزیده و چاپ در نشریات تخصصی انتخاب شده است.

ذکی دیزجی بیان کرد: این کنگره از ۱۶ بهمن‌ماه تا ۱۸ بهمن‌ماه امسال در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.