به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی اشرف منصوری روز شنبه در اولین جلسه کمیته صادرات محصولات کشاورزی و دامی استان تهران در سال96 افزود: تا زمانی که استان تهران کنسرسیوم محصولات کشاورزی برای ساماندهی تولید نداشته باشد ، نمی تواند در امر صادرات موفق باشد و باید تلاش کرد این زنجیره ها در حوزه های تولیدات دام و طیور، باغبانی، گلخانه ها، سبزی و صیفی هرچه سریع تر شکل بگیرد.
وی تصریح کرد: اولین قدم درتشکیل کنسرسیوم صادراتی ، زنجیره صادراتی سیب بود که سال گذشته تشکیل و امیدواریم هرچه زودتر فعالیت خود را به صورت عملی آغاز کند.
منصوری با تاکید بر ضرورت ایجاد زنجیره تولید اظهار داشت: برنامه های توسعه در حوزه کشاورزی در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان تهران به سرعت دنبال می شود و برای دستیابی به اقتصادی کردن کشاورزی، رونق صادرات، کاهش ضایعات کشاورزی و ساماندهی تولید بایستی به سمت ایجاد زنجیره های تولید رفت واین زنجیره ها می تواند امنیت شغلی برای کشاورزان را به وجود بیاورند.
وی درخصوص قابلیت ها و توانمندی های استان تهران بیان کرد: استان تهران با دارا بودن بهره برداران توانمند با دانش فنی و آگاهی بالا قابلیت بسیار بالایی در تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و با قابلیت صادراتی دارند و همین کشاورزان می توانند در شکل گیری زنجیره های تولید کار ساز باشند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این خصوص تصریح کرد: تا زمانی که استان تهران کنسرسیوم و زنجیره های تولید محصولات کشاورزی برای ساماندهی نداشته باشد، نمی تواند در امر صادرات موفق باشد و باید این زنجیره ها در حوزه دام و طیور، درحوزه باغبانی و گلخانه ها و حتی محصولات سبزی و صیفی بالاخص کشت های گلخانه ای بایستی در اسرع وقت شکل بگیرند.
منصوری در خصوص ایجاد زنجیره تولید برخی محصولات کشاورزی استان که از کیفیت و کمیت بالایی برخوردار است افزود: گیلاس بیشترین تولید را درسطح کشور دارد، قارچ و هم چنین انار، خیارگلخانه ای ، سبزیجات برگی و پسته هم امکان ایجاد زنجیره در استان تهران را دارا هستند.
وی ادامه داد: درحال حاضر با توجه به قیمت ها و کشش بازار ، تولیدکنندگان گل با مشکل خاصی مواجه نیستند اما باتوجه به توسعه روزافزون واحدهای گلخانه ای حتما باید در حوزه تولید گل و ایجاد زنجیره تولید برای آن فکر اساسی کرد.
وی ایجاد زنجیره های تولید در حوزه لبنی را نیز ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین تولید فرآورده های لبنی در استان تهران است ؛ پس نیاز به ساماندهی تولید، هدف گذاری صادرات، شناسایی کشورهای هدف و تشکیل زنجیره های تولید و صادرات درجهت اقتصادی کردن کشاورزی است.
خبرنگار: سید جواد آل داود - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.