وحید کیانی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  فضا و غرفه تخصصی کودکان و نوجوانان نیاز قطعی نمایشگاه کتاب خوزستان است که امید در سال‌های آینده مورد توجه موسسه نمایشگاهی قرار گیرد و ظرفیت ارایه محتوای مکتوب برای کودکان در نمایشگاه بیشتر شود.

وی توجه ویژه به بخش کودک و نوجوان را در نمایشگاه بسیار ضروری دانست و توضیح داد: ضرورت دارد برای کتابهای حوزه کودک و نوجوان فرصت دیده شدن فراهم شود چراکه آنچه که در نمایشگاه می‌بینیم بیشتر کتابهای بزرگسالان است و بخش  تقریبا کمی به حوزه کودکان و نوجوانان اختصاص یافته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با تاکید بر پیگیرهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان بر حضور در این دوره از نمایشگاه کتاب خوزستان گفت: بنا بود کانون پرورش فکری بیش از سه هزار عنوان کتاب و هزار عنوان محصولات سرگرمی در نمایشگاه عرضه کند اما نه تنها محصولات سرگرمی عرضه نشد بلکه سه هزار عنوان کتاب هم نتوانستند به نمایشگاه بیایند چراکه فضای بسیار کمی در حدود ۹ مترمربع در اختیار کانون پرورش قرار دادند.

بازماندن سه هزارعنوان کتاب از رسیدن به نمایشگاه 

وی گفت: از سه هزار عنوان انتخاب شده برای نمایشگاه فقط ۳۰۰ عنوان کناب را توانستیم در نمایشگاه عرضه کنیم که این مساله محل سوال و پرسش است که چرا متولیان نمایشگاهی یک فضای آرام و مجزا برای کودکان در نمایشگاه ها طراحی نمی کنند .

کیانی با تقدیر از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:  برگزاری نمایشگاه کتاب کار بسیار خوبی در مسیر توسعه  کتابخوانی است و مهم این است این رویداد فرهنگی در استان خوزستان و اهواز قابل تامل است و می تواند فرصتی برای اندیشه پروری و زایندگی فرهنگی که به شدت استان به آن نیازمند است ایجاد کند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب امسال نیز برگزار شد اما انتظار من این بود این دوره از نمایشگاه نسبت به سالهای قبل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد اما آنچه که مشاهده شد به دلیل شرایط آب و هوایی یا به دلیل کمبود تبلیغات شهری، مخاطبان کمتری را جذب کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان توضیح داد: علاقه مندی مردمی که به نمایشگاه می آیند مثال زدنی است البته همه قشرها این اقبال را ندارند که از  این نمایشگاه با این وسعت کتاب و کیفیت بازدید کنند.

تاثیر فضای مجازی بر الگوی مطالعه 

​​وی بیان کرد: امروزه مطالعه وجوه مختلفی پیدا کرده است و همه ابعاد مختلف مطالعه مختص کتاب نیست چراکه فضای مجازی الگوی مطالعه را تغییر داده است.

کیانی ادامه داد: اینکه با عدد و رقم میزان زمان مطالعه را مشخص کنیم یا بگوییم چند دقیقه مطالعه می کنیم خیلی مفهوم دقیق و درستی نمی تواند باشد  چراکه شکل مطالعه تغییر کرده و افراد می توانند از طریق کتابهای گویا یا دیگر رسانه ها  کتاب مطالعه کنند.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز از ۳۰ دی تا پنجم بهمن‌ جاری همه روزه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ پذیرای دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.