مصطفی بوعذار شامگاه پنجشنبه در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان به خبرنگار ایرنا گفت: حجم انتشار کتاب های ادبی در کشور و نمود بارز آن در نمایشگاه کتاب خوزستان امسال خوب  بوده است هر چند که حضور نداشتن برخی ناشران شناخته شده جای تامل دارد.

وی جشن امضا نویسندگان و شاعران و مواجه حضوری با مخاطبان را بسیار ارزشمند برشمرد و توضیح داد: با وجود اینکه برنامه های جنبی در هر نمایشگاهی بسیار مفید و ارزشمند است  اما در نمایشگاه امسال نقد هایی را می توان به نشست های فرهنگی و محتوای این برنامه ها داشت چراکه شایسته است برنامه های جنبی با هم اندیشی شاعران و انجمن های ادبی شکل گیرد و تا این چنین برنامه ها تنها محدود به افرادی خاص نشود.

بوعذار گفت: توزیع حرفه ایی کتاب از سوی توسط ناشران خوزستانی در استان به خوبی صورت نمی گیرد و این امر موجب رخوت و بی انگیزگی نویسندگان خوزستانی می شود.

وی گفت: انجمن های فعال ادبی به عنوان نهادهای مستقل باید مورد حمایت قرارگیرند و فرصت ظهور و بروز را در نمایشگاه کتاب خوزستان از سوی مدیران فرهنگی داشته باشند اما پتانسیل و ظرفیت بالای انجمن های ادبی اهواز آنطور که باید و شاید  در این نمایشگاه دیده نشده است.

این شاعر خاطر نشان کرد: حضور نخبگان ادبیات خوزستان در رویدادهایی همچون نمایشگاه کتاب وآسیب شناسی آن از نیاز های اساسی حوزه فرهنگ می باشد.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز از ۳۰ دی تا پنجم بهمن‌ ۹۸ در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ پذیرای دوستداران کتاب و کتاب‌خوانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.