مهدی دغاغله شامگاه دوشنبه در نشست اهمیت تلاوت قرآن معنامحور با تاکیدات مقام معظم رهبری در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان اظهار داشت: گفت: یکی از دلایلی که موجب شده قاریان مصری مطرح شوند این است که این قاریان توانسته اند با مخاطب ارتباط برقرار کنند.

وی با تاکید بر تلاوت معنا محور به عنوان یکی از عوامل مهم در تلاوت قرآن کریم گفت: اگر تلاوت به سمت معنا محوری برود قاری مخاطب خود را به سمت مفهوم آیات سوق می دهد برای همین لازمه داشتن یک تلاوت خوب  آشنایی کامل قاری با زبان عربی است.

داور بین المللی قرآن کریم با بیان  این که در احادیث مختلف از تلاوت قرآن با ذکر الهی یاد شده ادامه داد: تلاوت قرآن فقط یک امر عبادی نیست و امروزه به یک امر تخصصی و هنری  تبدیل شده  و قاری حرفه‌ای یک هنرمند تمام عیار است که با همه ریتم‌های موسیقی آشنایی دارد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با قاریان قرآن  گفت: در این دیدار سخنانی را حضرت آقا در خصوص تلاوت‌ها  فرموده‌اند که نظرات کارشناسی محسوب می شوند و ضرورت دارد این مطالب جمع‌بندی و در قالب کتاب  ارایه شود.

در پایان مقامات مختلف تلاوت قرآن بررسی و سپس  جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد همچنین از مهدی دغاغله تقدیر به عمل آمد.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اهواز از ۳۰ دی تا پنجم بهمن‌ ۹۸ همه روزه در دو نوبت صبح و عصر از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ پذیرای دوست‌داران کتاب و کتاب‌خوانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.