به گزارش ایرنا پیکر شهید ابومهدی المهندس از فرماندهان الحشد الشعبی عراق پس از انتقال به فرودگاه بین المللی آبادان به زیارتگاه سید عباس منتقل شد.

هزاران نفر از شهروندان شهیدپرور آبادانی با انجام آیین سوگواری در حالی که به سر و سینه می زدند شعار مرگ بر مریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند.

عشایر عرب منطقه نیز در حالی که پرچم های پرچم های طوایف عشایر را حمل می کردند یزله کنان فریاد انتقام از مسببان شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی و همراهان وی سر دادند.

ترافیک سنیگین بین آبادان و خرمشهر ایجاد شد و این مسیر نیز یک طرفه شده است.

در مسیر آبادان به خرمشهر  ایستگاه های صلواتی برپا شده و اقدام به توزیع آب و چای می کنند.

پیکر مطهر شهید ابومهدی از فرودگاه آبادان به زیارتگاه سیدعباس آبادان منتقل و پس از تشییع و وداع به سمت خرمشهر انتقال داده می شود.

پیکر مطهر این شهید والامقام سپس از میدان شهید ستاری تا میدان دانشگاه علوم و فنون دریایی  آبادان و پس از آن تا پل قدیم به سمت میدان مقاومت خرمشهر تشییع خواهد شد.

قرار است پس از بدرقه عشایر و مردم شهیدپرور آبادان و خرمشهر این پیکر به مرز شلمچه منتقل  تا تحویل مقام‌های عراقی شود.

پیکر شهید ابومهدی المهندس که در حمله جنایتکارانه بامداد جمعه آمریکای جنایتکار به شهادت رسید پس از تشییع در کاظمین، کربلا و نجف، به ایران منتقل شد و آیین تشییع و وداع با آنها در خوزستان ، مشهد الرضا، تهران و قم برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب روز گذشته بر پیکر شهید سردار سلیمانی وابو مهدی المهندس و همرزمانش  نماز میت خواندند.

براین اساس پیکرمطهر شهید ابومهدی المهندس قرار است برای خاکسپاری در وادی السلام به نجف اشرف برگردانده شود.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان جبهه مقاومت و چند همرزم آنها، در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود که در پی این اقدام تروریستی آمریکا، رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.