به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالرضا رستگار جمعه شب در مراسم گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی ضمن تبریک و تسلیت شهادت این سردار سرافراز اظهار داشت: در قاموس و فرهنگ ما هاله ای از نور اطراف واژه های "شهید و شهادت "هست و همه اولیا الهی عاشق شهادت بودند.

وی با بیان اینکه دنیای استکبار از روحیه شهادت طلبی ایرانیان هراس دارد گفت: وقتی دشمنان تهدید کردند که سلیمانی را به شهادت می رسانیم، وی گفت من را به چیزی تهدید می کنید که سالها در عشق آن می سوزم. شهادت یک لباس تک سایز است لذا ما باید خودمان را با آن لباس تطبیق دهیم.

رستگار با بیان اینکه بزرگترین آرزوی انسان های عارف، شهادت است گفت: هر جا که ظلم و استکبار وجود داشت حاج قاسم در آنجا حضور پیدا می‌کرد و در کنار مردم بود، این موضوع یکی از ویژگی های بارز این شهید بود. بیش از چهل سال است که اندیشه شهادت در کشور ما حکمفرما شده و به لطف پروردگار ما امروز در جایگاهی قرار گرفتیم که هیچ زمانی تشیع در این جایگاه قرار نداشته است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز در جایگاهی قرار گرفته که دنیا را در یک پیچ تاریخی قرار داده است، چهارصد سال است که به اشکال مختلف روحیه معنوی را از بشریت گرفتند. چهار دهه انقلاب اسلامی شکل گرفته و دنیا را متوجه بعد معنوی وجود انسان کرده است به گونه ای که استکبار جهانی برای شکست این موج معنویت گرایی ناتوان است.

نماینده ولی فقیه در سپاه خوزستان گفت: جریانی با محوریت حسین بن علی در دنیا راه افتاده  تا زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) باشد. سردار قاسم سلیمانی معتقد بود که جریانی در جهان به راه می‌افتد که شیعه را عزیزتر می کند. همچنین بر این باور بود که ما هرگز به دنبال این نیستیم که تنها شیعه را در دنیا حاکم کنیم بلکه به دنبال حاکمیت اسلام هستیم. حاج قاسم با تلاش جهادگرانه خود توانست که جبهه مقاومت را شکل داده و تثبیت کند.

وی افزود: الان جبهه مقاومت به عنوان قدرت بی بدیل منطقه که باعث ایجاد امنیت شده و قدرت بازدارندگی دارد، در منطقه شکل گرفته و دنیای استکبار از این موضوع ناراحت است. در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری خبر از تحول جدیدی می دهد و خون حاج قاسم سلیمانی چاشنی این تحول خواهد بود. همان طور که خون حججی داعش را از بین برد، خون سردار سلیمانی قدس را آزاد می کند و ترامپ مطمئن باشد که علاوه بر انتقام خون سردار سلیمانی، جمهوری اسلامی ایران همچنان باقی می ماند و این پرچم توسط مقام معظم رهبری به امام عصر (عج) سپرده می شود.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

وزارت  امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.