آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی روز دوشنبه در راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز را باید روز جشن اعلام کنیم چون در حال به زیر آوردن استکبار هستیم.

وی اضافه کرد: آمریکا در سال ۹۷ اعلام کرد که تحریم نفتی ایران را کامل می‌کنیم و کریسمس را در ایران می‌گیریم اما جامعه جهانی امروز شاهد اقتدار و عظمت ایران و ذلت آمریکا و استکبار هستند.

آیت‌الله شاهرودی با یادآورای اینکه در ۱۳ آبان به دلیل اعتراض امام خمینی(ع) به کاپیتالیسیون و ذلت مردم ایران ایشان تبعید شد و در این روز دانش‌آموزان قیام کردند و به شهادت رسیدند افزود: در این روز لانه جاسوسی آمریکا فتح شد که امام راحل آن را انقلاب دوم نامید.

وی تاکید کرد: کاری که سفارت آمریکا در عراق می‌کند را امروز می‌بینیم و می‌فهمیم اگر سفارت آمریکا به کار خود در ایران ادامه می‌داد چه مشکلاتی برای انقلاب پیش می‌آمد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت:‌ حضور مردم در این راهپیمایی جای تقدیر دارد و ما شاهد مردمی بصیر و آگاه‌ هستیم که می‌دانند که حضور آنها در صحنه چه میزان موثر بوده است.

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در سنندج با حضور گسترده مسئولان، اقشار مختلف مردم، دانش آموزان و دانشجویان از میدان آزادی این شهر به سمت میدان انقلاب برگزار شد.

شرکت کنندگان سنندجی که مسیرهای بین میدان آزادی، خیابان فردوسی، میدان انقلاب و خیابان امام(ره) تا سه راهی حبیبی را راهپیمایی می‌کردند شعارهای  «ما تا آخر ایستادهایم، شعار ملت ما مرگ بر آمریکا و مطیع امر رهبریم»  از سوی راهپیمایان سر دادند.

روز ۱۳ آبان ۵۸ نیز دانشجویان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند که به این ترتیب مبارزه ضد آمریکایی مردم ایران، ابعاد جدیدتری پیدا کرد و این روز به «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامگذاری شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.