سردار سعید محمد روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه اهواز بیان کرد: سپاه پاسداران اسلامی در دوران دفاع مقدس دوشادوش مردم با دشمن مقابله کرد و امروز نیز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بنا بر رسالتی که بر عهده دارد در هر نقطه که نیاز باشد به مردم خدمات رسانی خواهد کرد.
وی افزود: پروژه  انتقال آب غدیر یکی از آرزوهای دیرین مردم خوزستان بود که با همکاری استانداری خوزستان و وزارت نیرو به سرانجام رسید و مراحل پایانی خود را طی می‌کند.
سردار محمد یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا طرح هایی برای کاهش محرومیت در نقاط مختلف استان خوزستان اجرا کرده است و این آمادگی را دارد که برای توسعه و آبادانی خوزستان گام های بیشتری بردارد.
وی ادامه داد: در بحث کاهش حاشیه نشینی و رفع محرومیت از مناطق مختلف در شهرستان اهواز و کوت عبدالله و همچنین روش های تامین مالی با استانداری خوزستان صحبت شده تا مشکلات حاشیه نشینی در این مناطق کاهش یابد.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء بیان کرد: همچنین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آمادگی تکمیل پروژه قطار شهری اهواز را دارد این قرارگاه تاکنون ۲۸۰ کیلومتر تونل در بحث مترو ساخته است و در کلانشهر هایی مانند مشهد تبریز اصفهان شیراز و تهران در حال خدمات رسانی می باشد.
وی افزود: برای تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه اهواز یک پل زیبا در محدوده ای به وسعت ۱۱ هزار متر مربع طراحی شده که از امروز عملیات اجرایی آن آغاز می شود. قرار است این پروژه ظرف مدت ۱۸ ماه به سرانجام برسد اما تکمیل آن در مدت زمان تعیین شده نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و مسئولان شهری است.
سردار محمد توضیح داد: ادارات و سازمان های مختلف مانند آب و فاضلاب، شرکت گاز و راهنمایی و رانندگی باید در این خصوص همکاری کنند، موفقیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در شهرهای دیگر به این دلیل بوده که بالاترین مقام مسئول شهری جلسات مستمر در کارگاه این پروژه ها برگزار می کرده است که توقع داریم این مساله در اهواز نیز انجام شود.
وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، آمادگی خود را برای رفع مشکلات حوزه فاضلاب شهر اهواز اعلام می کند مردم استان خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس از کشور جانانه دفاع کردند و امروز نیز با بلایای مختلف طبیعی فشارهای اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء بیان کرد: هنوز آسیب‌های دوران جنگ تحمیلی از چهره این استان زدوده نشده که بلایای طبیعی نیز مردم را گرفتار کرده است بخشی از این بلایای طبیعی با مدیریت صحیح قابل کنترل است و می‌توان خسارات آن را به حداقل رساند تا مردم کمتر دچار آسیب شوند.
وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال حاضر ۲۸۵ پروژه فعال در سطح کشور دارد و ۲۰۰ هزار نفر از این طریق مشغول به کار هستند.
ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح میدان جمهوری و دانشگاه جزو مصوبات طرح جامع شورای ترافیک اهواز است. تقاطع غیرهمسطح میدان جمهوری به صورت زیرگذر و روگذر است. همچنین در میدان دانشگاه، یک روگذر و دو چپ‌گرد احداث می‌شود که تکمیل کننده رینگهای پل پنجم خواهند بود.
این تقاطع در مکانی احداث می شود که مسیر اصلی رفت و آمد شهروندان در خیابان پر تردد و گردشگرپذیر انوشه، دانشگاه های بزرگ استان (دانشگاه شهید چمران اهواز، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی)، شرکت لوله سازی اهواز، بیمارستان گلستان و ادارات مهم استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.