اسماعیل نجار روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مناطق مختلف درگیر با آبگرفتگی در خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: در نشست روز گذشته با حضور رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار خوزستان تصمم لازم برای پرداخت خسارت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تعمیری و ۷۰۰ واحد بازسازی و نوسازی شهری و ۳۰۰ واحد نوسازی روستای اتخاذ شد.

وی افزود: پس از موافقت هیات دولت پرداخت خسارت به خسارت دیدگان بارندگی آغاز خواهد شد.

نجار گفت: پیرو نامه‌ وزیر کشور به رهبر معظم انقلاب، ایشان با اختصاص۱۰۰ میلیون یورو معادل ۴۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق ذخیره ارزی برای ساماندهی وضعیت آب و فاضلاب اهواز موافقت کردند.

وی بارندگی  هفته گذشته در آبادان و خرمشهر در مدت زمان سه ساعت را ۱۱۵ میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت:بارندگی با این شدت باعث ایجاد وضعیت اضطراری در این ۲ شهرستان شد.

امکانات جمع‌آوری روان آبها سطحی در استان خوزستان نیست

رییس سازمان مدیریت بحران کشور یکی از مشکلات استان خوزستان و بخصوص شهرستان‌های آبادان و خرمشهر را نبود امکانات و زیر ساخت لازم برای جمع‌آوری آب‌های سطحی دانست و گفت: به طور مثال در خرمشهر یک نهر برای دفع آبهای سطحی وجود ندارد و روان آب ها بوسیله ۲ دستگاه پمپ فاضلاب به مناطق دیگر شهر منتقل می شود.

وی افزود:فاضلاب شهری گنجایش این حجم آبهای سطحی را ندارد و این امر باعث شد تا بعد از گذشت هفت روز از بارندگی هنوز برخی از مناطق در آبادان و خرمشهر گرفتار مشکل آبگرفتگی باشند.

در بارندگی هفته گذشته  ۱۱۵میلیمتر بارندگی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ثبت شد که باعث تعطیلی مدارس و ادارات این ۲ شهرستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.