به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد درخطبه‌های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهر اظهار داشت: مردم ایران اسلامی با حماسه ۹ دی، تهدید فتنه ۸۸ را به بزرگترین فرصت تبدیل کردند. در ۹ دی ماه امسال باید راهپیمایی و اجتماعات در سراسراستان با شکوه و پررنگ باشد.

وی ادامه داد: با وجود آنکه در طول دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی از سوی دشمنان داخلی و خارجی تهدید شدیم اما انسان‌های مومن و متدین همواره در راستای تقویت مهارت تبدیل تهدید به فرصت تلاش می‌کنند.

امام جمعه اهواز بیان کرد: در قرآن کریم، سیره انبیای الهی و ملت های تابع خط آنها، همواره تهدید به فرصت تبدیل شده است.

وی گفت: برخی ازموارد در نگاه اول شر و تهدید هستند و برخی افراد نیز با کمال تاسف فرصت را به تهدید تبدیل می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی فرد اضافه کرد: به تعبیر رهبرمعظم انقلاب، دشمن در طول تاریخ با دلهره افکندن با ابزار مختلف دل ملت‌ها را خالی می‌کند اما مومنان در مقابل تهدید ایمانشان افزوده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تهدیدها به فرصت تبدیل شده است گفت: جنگ هشت ساله و تحریم‌های متعدد از آغاز انقلاب اسلامی تاکنون از دیگر تهدیدهایی است که به فرصت تبدیل شده و تحریم نعمت الهی است.

وی در ادامه با اشاره به ۲۰ نقطه بحرانی سیل خیز در اهواز ادامه داد: آب باران سالم است و در برخی کشورها به آب قابل مصرف تبدیل می شود و همچنین می توان فاضلاب که در اهواز بلای خانمان سوز شده به فرصت تبدیل کنیم.

حجت الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه خوزستانی ها زخم خورده و مار گزیده هستند گفت: در سال‌های ابتدایی دهه ۸۰ اعتبار گزافی برای حل فاضلاب خوزستان به این استان تزریق شد اما در این زمینه کاری صورت نگرفت و اتفاقی نیفتاد.

امام جمعه اهواز اظهار داشت: خواست مردم اهواز این است که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا مشکل فاضلاب این شهر را حل کند و با وجود اینکه این قرارگاه پول زیادی از دولت طلب دارد اما با دست خالی افتخارمی‌آفریند ولی گاهی در حق آن بی انصافی می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: اگر قراراست میدان جدید تره بار افتتاح شود مشکلی نیست اما نباید کاری کنیم که افراد فعال درمیدان‌های قبلی بیکار شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.