جمال عالمی نیسی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در بارندگی اخیر ۲ واحد مسکونی در منطقه حصیرآباد تخریب شده و حدود هفت واحد نیز در معرض تهدید بود که در ابتدا در یک مدرسه اسکان اضطراری داده شدند اما اکنون مدرسه تخلیه شده و فقط ۲ خانوار که منزلشان تخریب شده به یک حسینیه منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به سفر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه به خوزستان افزود: با توجه به ماموریتی که وی به بنیاد مسکن برای برآورد خسارت بارندگی اهواز داده، این خانه‌ها توسط بنیاد مسکن بازسازی می‌شود.

عالمی نیسی اضافه کرد: منازل پرخطر فقط در محله منبع آب اهواز وجود دارد که قرار است در یک طرح کلان ۷۰۰ واحد جایگزین در محله سپیدار ساخته و این منازل جابه‌جا شوند.

وی همچنین گفت: در بارندگی اخیر ۱۷ میلیون مترمکعب آب سطحی در اهواز روان شد که باعث شد بیش از نیمی از مساحت اهواز دچار آبگرفتگی شود.

عالمی نیسی با بیان اینکه آب‌های سطحی تقریبا در همه محله‌های اهواز تخلیه شده، افزود: برخی محله‌های اهواز از جمله بهارستان، آخر آسفالت، کوی ابوذر، خیابان فاطمی، کوی مشعلی و عین ۲ به دلیل گرفتگی فاضلاب، هنوز دچار مشکل هستند.

بر اساس این گزارش، شریفی رییس مرکز بهداشت غرب اهواز، روز یکشنبه در شورای سلامت شهرستان اهواز، خواستار تسریع در آهک پاشی خیابان‌ها و معابر این شهر شد و گفت: شهر اهواز پس از سرریز فاضلاب در مناطق، با یک بحران زیست محیطی روبه روست و شهروندان در معرض اپیدمی انواع بیماری‌ها همچون وبا و سالک هستند. برهمین اساس شریعتی استاندار خوزستان، روز دوشنبه هفته جاری، دستور آهک پاشی خیابان ها در شهرهایی که دچار آبگرفتگی شده را صادر کرد.

سامانه بارشی روز دوشنبه هفته گذشته ۷۳.۹ میلیمتر بارندگی در اهواز به دنبال داشت. این بارندگی باعث آبگرفتگی و سرریز فاضلاب چندین شهر خوزستان از جمله اهواز شد. مدارس اهواز از روز دوشنبه تا چهارشنبه هفته گذشته تعطیل اعلام شد.

طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی درباره تهدید علیه بهداشت عمومی، هر اقدامی کــه تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب یا توزیع آب آشامیدنی آلوده ، دفع غیر بهداشتی فضولات انسانی و دامی و موادزاید، ریختن مواد مسموم کننده در رود خانه‌ها، زباله در خیابان‌ها و کشتار غیرمجاز دام استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبان چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.