یعقوب کرمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه لایروبی این کانال تا هفته‌های آینده ادامه دارد، افزود: کاهش مشکلات زیست محیطی و هدایت آب‌های سطحی ناشی از بارندگی از مهمترین اهداف لایروبی این زهکش می‌باشند.

وی گفت: زهکش در جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی هنگام بارندگی نقش اساسی دارد و باعث جلوگیری از شوری زمین‌های کشاورزی و کاهش عملکرد محصولات کشاورزی می‌شود.
کرمی با انتقاد از تخلیه فاضلاب و مواد زائد در زهکش‌های کشاورزی افزود: ورود فاضلاب شهری و صنعتی به زهکش سیاه منصور باعث رشد علف‌های هرز، افزایش دفعات لایروبی و تحمیل هزینه‌های زیاد برای شرکت شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان تاکید کرد: بیش از ۶۳۴ کیلومتر زهکش فقط در شبکه آبیاری دز وجود دارد که نگهداری ولایروبی این شبکه گسترده زهکشی، اعتبار زیادی می‌طلبد.

وی برآورد هزینه لایروبی زهکش‌های جندی شاپور و سیاه منصور را بیش از یک میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: برای هدایت آب بارندگی، زهکش‌های محدوده شهر دزفول از جمله زهکش جندی شاپور ماه گذشته لایروبی شدند. 
زهکش سیاه منصور در منطقه شرق دزفول بدلیل تغییر کاربری آن به دفع فاضلاب‌های شهری و صنعتی و مجاورت با مناطق مسکونی در سال‌های اخیر، باعث بروز برخی مشکلات زیست محیطی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.