معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: ۱۵ درصد محصولات باغی و کشاورزی کشور در خوزستان تولید می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد قاسمی نژاد گفت: بالغ بر ۵/۱۶ میلیون تن محصولات کشاورزی، باغی و دامی در استان تولید می شود  که معادل ۱۵ درصد کل تولیدات کشور است.

قاسمی نژاد با بیان اینکه خوزستان به عنوان قطب نخست کشاورزی شناخته شده است افزود : حدود ۳/۱ میلیون هکتار زمین های خوزستان زیر کشت محصولات کشاورزی قرار دارد و بالغ بر ۲/۲ میلیون هکتار نیز مستعد کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: وجود ۱۹۰ هزار بهره بردار کشاورزی، تولید ۱۲۸ محصول کشاورزی و باغی وجود پنج رودخانه دائمی، استقرار صنایع کشت و صنعت، وجود دانشکده و دانشگاه های کشاورزی، سد های مخزنی  و تالاب های غنی سبب ایجاد شرایط منحصر به فردی برای کشاورزی خوزستان شده است.

قاسمی نژاد با بیان اینکه خوزستان رتبه دوم تولید خرما  و رتبه نخست صادرات آن را دارد اظهار داشت: ۳۷ درصد ذرت دانه ای کشور و ۶۸ درصد نباتات صنعتی کشور نیز در خوزستان تولید می شود.

وی به طرح احیاء زمین های ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: با اجرای کامل این طرح سهم تولیدات کشاورزی خوزستان به ۲۴ میلیون تن خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان خاطر نشان کرد: تناسب بین کیفیت محصولات، قیمت محصولات و رعایت مسائل زیست محیطی از ضروریات است و باید با توجه به شرایط اقلیمی در حوزه کشاورزی، مصرف آب را به حداقل برسانیم.

وی افزود: باید به سمت کشاورزی حفاظتی گام برداریم، کاهش جابجایی خاک، کاهش مصرف آب و انرژی، لازمه کشاورزی مدرن و پر بازده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.