فاضل عبیات روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: آب باران از معابر شهرک دانشگاه که یکی از نقاط بحرانی بود به طور کامل تخلیه شده‌ است،  در منطقه معین‌زاده و بهارستان نیز با وجود اینکه در اکثر نقاط آب پایین آمده ولی همچنان در اطراف میدان مادر و در برخی معابر منطقه مشکلاتی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه شرایط سخت و مشکلات مردم در این مناطق، با رفع آبگرفتگی تمام نمی‌شود افزود: دستگاه‌های اجرایی باید همچنان در این مناطق فعال باشند و مراحل پاکسازی و تخلیه منازل از آب با دقت و مدیریتی درست انجام شود.
عبیات اظهار داشت: اقداماتی که به منظور رفع آب‌گرفتگی در مناطق انجام شده باید هرچه سریعتر تکمیل شود به عنوان مثال در محله اکباتان کانالی برای تخلیه آب به سمت رودخانه، احداث شده که این کانال، باید به عنوان کانال دفع آب‌های سطحی در منطقه بهره برداری شود. 
 ‏معاون امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین به احداث کانال دفع آب‌های سطحی ‏در خیابان آریا منطقه معین‌زاده، اشاره کرد و افزود: آب‌های سطحی با ۲ دستگاه پمپ به رودخانه کارون پمپاژ می‌شود که این کار موقتی است و خاک های حاصل از حفاری و وجود این کانال باید ساماندهی و نهایی شود؛ رها کردن این تجهیزات و ابزار آلات به هیچ وجه پذیرفتنی نیست زیرا برای شهروندان مشکلات اساسی به وجود می‌آورد.

عبیات عنوان کرد: در مناطق مذکور بعضی از ایستگاه های پمپاژ، نیاز به تقویت و افزایش قدرت پمپاژ دارند که این کار نیز باید به سرعت انجام شود.

وی در خصوص مناطقی نظیر کیانشهر اهواز نیز عنوان کرد: در این منطقه ، حدود یکهزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری انجام شده و تاکید بر این است که این اقدامات به عنوان راه حل های کوتاه مدت و میان مدت برای جمع آوری آبهای سطحی تثبیت، اجرا و نهایی شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: در کوت‌عبدالله اگرچه تخلیه آب انجام شده اما باید اقداماتی سریعا برای پاکسازی و پروژه‌هایی برای جلوگیری از تکرار چنین وضعیتی اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه مشکل شبکه فاضلاب اهواز تنها تامین اعتبار نیست، گفت: به‌کارگیری مشاوران و مجریان باسابقه و باصلاحیت از ضرورت های انجام این کار است.
بر اساس گزارش ایرنا عصر روز دوشنبه هفته گذشته با بارش باران در خوزستان بیشتر مناطق این استان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند که با گذشت پنج روز همچنان برخی از مناطق این استان درگیر آبگرفتگی هستند.
در پی آبگرفتگی مناطق مختلف خوزستان و بر اساس تصمیم مدیریت بحران خوزستان مدارس چندین شهرستان این استان در سه روز کاری پایان هفته گذشته تعطیل، و ادارات شهرستان های اهواز، آبادان وکارون نیز روز سه شنبه گذشته تعطیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.