صادق حقیقی‌پور روز شنبه در حاشیه بازدید از منطقه بهار آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق گزارش مرکز مانیتورینگ در خصوص بارندگی در پاییز، از مرداد امسال تمامی اقدام‌های پیشگیرانه در خصوص دفع سریع آب باران در کل خوزستان انجام شد. 

وی افزود: در آبادان ضمن افزایش پمپاژ فاضلاب و تامین برق اصظراری در ایستگاه‌ها پمپاژ ۳۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب را لایروبی و ۴۸ ایستگاه پمپاژ نیز شستشو و لایروبی شد

وی گفت:بارندگی هفته گذشته در آبادان با ۱۱۷ میلیمتر به عنوان سومین شهر پر باران در جهان، باعث آبگرفتگی خیابان‌های این شهر شد ولی درمدت زمان ۲۴ ساعت پس از بارندگی بیشتر مناطق وضعیت عادی پیدا کردند.

حقیقی‌پور افزود:در مناطق  بهار و ولیعصر(عج) آبادان نیز به دلیل حجم زیاد بارندگی برای ساکنان این مناطق مشکلاتی ایجاد شد که هم اکنون وضعیت عادی است و در برخی از محله‌ها آب راکد است و تخلیه آن از طریق فاضلاب امکان‌پذیر نیست و شهرداری باید در این خصوص وارد عمل شود.

وی به لایروبی ۱۲۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب شهر خرمشهر نیز اشاره کرد و گفت:آب از بیشتر مناطق خرمشهر پس از ۲۴ ساعت تخلیه شد و تنها درکوی بهروز و آریا برای اهالی مشکلاتی ایجاد شد.

مدیرکل آبفای خوزستان با بیان اینکه متاسفانه در کوی بهروز ، پیش از بارندگی ریزش شبکه فاضلاب داشتیم افزود: تا ۲۴ ساعت آینده آب از این نیز منطقه تخلیه خواهد شد.

وی با عذرخواهی از مردم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر بابت مشکلات یپش آمده برای آنها پس از بارندگی بیان کرد:با تمهیدات اندیشیده شده برای دفع سریع آب های سطحی ناشی از بارندگی هفته جاری آمادگی لازم را داریم.

به گزارش ایرنا با گذشت پنج روز از بارندگی ، کوی ولیعصر(عج) آبادان همچنان دچار آبگرفتگی است.

در بارندگی اخیر  ۱۱۵میلیمتر بارندگی در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ثبت شد که باعث تعطیلی مدارس و ادارات این ۲ شهرستان در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.