ساختمان مرکز پایش زیست محیطی هورالعظیم از محل اعتبارات مقابله با گرد وغبار با مساحت ۸۶۲ متر مربع ساخته شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان پنجشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از این ساختمان در جمع خبرنگاران گفت: برای ساخت این مرکز که اداره محیط زیست هویزه نیز در آن مستقر است، ۱۷.۵ میلیارد ریال هزینه شده است.
محمدجواد اشرفی با بیان اینکه ساخت این مرکز از سال ۹۵ آغاز شده، افزود: آزمایشگاه مرکز پایش هنوز تجهیز نشده و احتمالا تا پایان امسال دستگاه های سنجش آلودگی آب و هوا در آن نصب و راه اندازی می شود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت: مرکز پایش برای رصد شرایط و احیای تالاب‌ها نیاز است تا بتوان از این محل هم ویژگی ها و هم تهدیدات تالاب‌ها را شناسایی کرد.
عیسی کلانتری افزود: با اجرای طرح‌هایی در راستای حفاظت از تالاب‌ها امیدواریم بتوانیم این سرمایه را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.
غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز گفت: این مرکز باید به امکانات لازم تجهیز شود.
وی با اشاره به بارش های مناسب در روزهای اخیر، اظهار امیدواری کرد: خوزستان پس از خشکسالی طولانی مدت به شرایط عادی بازگردد و مشکل گرد وغبار کاهش یابد؛ شرایط محیطی و امکان زندگی با صیانت از محیط زیست و توسعه پایدار منجر شود.
تالاب مرزی هورالعظیم در جنوب غربی کشور و در نوار مرزی خوزستان قرار دارد که یک سوم آن در ایران و دو سوم دیگر در عراق است.
این تالاب به عنوان یکی از کانون های بحرانی گرد وغبار شناخته شده است.
کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست عصر چهارشنبه وارد اهواز شد و در نشست کارگروه مقابله با گرد و غبار شرکت کرد. حضور در همایش مدیران تالابی و دریایی سازمان، بهره برداری از اداره محیط زیست هویزه و نشست تخصصی مدیران تالاب از برنامه های روز پنجشنبه کلانتری  است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.