به گزارش ایرنا، اسکندر امیدی‌نیا روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان اردبیل افزود: گفتمان و مطالبه‌گری سازمان‌های مردم نهاد باید بر اساس ساختار و چهار چوب و چیدمان مشخص شده و قوانین باشند و این مطالبه‌گری مسائل و موضوعات محیط زیستی به نتیجه خواهد رسید.

وی از جمله موضوعات و چالش محیط زیست را موضوع پسماند دانست که برای این موضوع آئین‌نامه و قوانین و مقررات مشخص وضع شده و مطالبه‌گری باید بر این اساس صورت بگیرد.

او اظهار داشت: زیستگاه‌ها و تنوع زیستی کشور با معیشت مردم گره خورده و بهره‌وری پایدار، اقتصاد پایدار و توسعه پایدار در زیستگاه‌ها بدون کمک سازمان‌های مردم نهاد و مشارکت جوامع بومی و محلی میسر نیست. 

وی تشریح کرد: معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همواره از نقد و صحبت های سازمان‌های مردم نهاد استقبال می‌کند و امیدواریم با جلب مشارکت فعال سازمان‌های مردم نهاد سطح فرهنگ زیست محیطی در جامعه افزایش یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل نیز در این نشست با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد بمنزله سرمایه‌های اجتماعی تلقی می‌شوند ، گفت: سمن‌ها با ایجاد حساسیت‌های لازم در سطوح مختلف جامعه و افزایش توان فعالیت به عنوان پرچمداران حفاظت و حراست از محیط زیست می‌باشند.

محمد خداپرست افزود: در حال حاضر ۱۲ سمن محیط زیستی فعال در استان اردبیل فعال می‌باشند و در یک سال اخیر تعداد سمن‌های محیط زیستی به ۲ برابر افزایش یافته است .

در ادامه این نشست مسئولان سازمان‌های مردم نهاد حاضر درجلسه از جمله موسسه حامیان زیست‌اندیش محیط آرمانی،  انجمن حمایت از حیات پاک، حامیان محیط پاک و حیات سالم،  موسسه مردم نهاد طبیعت یاور جوان، الماس سبز، طبیعت یاوران، انجمن دوستداران محیط زیست و جمعیت پاکبانان جوان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های محیط زیستی به ارائه نظر و دیدگاه‌های خود پرداختند.

۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.