به گزارش ایرنا ، ژیلا مهدی آقایی روز دوشنبه در سمینار یک روزه آموزشی که در اداره محیط زیست استان برگزار شد افزود: سمن ها رکن اصلی توسعه پایدار کشور هستند و حل هر گونه مشکلات حوزه محیط زیست بدون نقش آفرینی سمن ها و جامعه مدنی امکان پذیر نیست.
وی با اشاره به مهترین ویژگی های این سمن ها گفت: تشکل های غیر دولتی بدون وابستگی به دولت به صورت داوطلبانه برای دستیابی به اهداف مشترک و مشخص فعالیت می کنند و قانونمندی ، برنامه مداری ، مسئولیت پذیری ، حس مشارکت و هویت مستقل و مشخص از ویژگی های آنها عنوان می شود.
مهدی آقایی تصریح کرد: اگر تشکلی با این رویکرد فعالیتش را آغاز کند بدون هیچ وابستگی می تواند موفقیت خود را تضمین کند.
وی ادامه داد: اگر مسئولان دولتی از تشکل ها در تصمیم گیری ها کمک نگیرند موجب سرخوردگی سمن ها شده و مطالبه گری بی پایه و اساس شکل می گیرد.
مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: باید تشکل های زیست محیطی بنیه تخصصی خود را تقویت کنند تا در دام پوپولیست محیط زیستی گرفتار نشوند.
مهدی آقایی ادامه داد: سمن ها به عنوان ارکان اصلی توسعه پایدار می توانند نقش به سزایی در حوزه محیط زیست داشته باشند و باید با توانمند سازی خود در تغییر و توسعه پایدار کشور نقش آفرینی نمایند.
این مسئول بیان کرد: توانمند سازی سمن ها یکی از برنامه های مداوم دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست است که در سال جاری با برگزاری مستمر کارگاه های آموزشی در کل کشور ادامه خواهد داشت.
وی افزود: 22 ذینفع برای دفتر مشارکت های مردمی تعریف شده و این دفتر در جلب مشارکت عامه مردم هم تلاش می کند چون عامه مردم را نیز از مهمترین ذینفعان خود می داند.
6101 * 7390
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.