موسی شاعری روز پنجشنبه در نخستین همایش مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان و جانبازان در سرسرای فجر سپاه در اهواز بیان کرد: حجم بارندگی شامگاه دوشنبه در اهواز بیش از ۱۶ میلیونمتر مکعب تخمین زده شده که این مقدار از حجم آب کم سابقه است.
وی ادامه داد: برای بازگشت شرایط عادی در اهواز، از برخی شهرهای کشور درخواست کمک شده و هرکدام از شهرها در حد توان به ما کمک کرده‌اند؛ همچنین قرار است شهرداری تهران تعدادی پمپ و نیروی متخصص به اهواز بفرستد.
شاعری گفت: در منطقه شهرک دانشگاه اهواز به خاطر آبگرفتگی زیاد مجبور به قطعی ۲۴ ساعته آب شدیم تا مقداری از بار شبکه فاضلاب کم شود و قادر به تخلیه آب باشیم.
وی افزود: اگر شبکه دفع فاضلاب اهواز تکمیل شود ۶۰ تا ۷۰ درصد مشکلات دفع آب های سطحی این شهربرطرف خواهد شد. وزارت نیرو با ۳۰ درصد هزینه بیشتر میتواند یک شبکه مختلط را طراحی و بسازد زیرا هم اکنون شهرداری اهواز با مشکلات اقتصادی بسیاری روبه رو است.
شهردار اهواز در ادامه بیان کرد: در کشور با ۲ چالش نبود برنامهریزی و نداشتن نگاه راهبردی در حوزه مدیریت روبهرو هستیم و تنها در جایی مطابق برنامه عمل میکنیم که قصد تحمیل یک بروکراسی اضافی را داشته باشیم.
وی گفت: به طور نمونه در کشور حمل و نقل عمومی را توسعه نمی‌دهیم اما با صرف هزینه بالا به دنبال سهمیهبندی و صدور کارت سوخت هستیم.
شاعری افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه معماری شهری هیچ برنامه منسجمی نداشته ایم و تنها زمینهای شهرها را میفروشیم. 

وی با بیان اینکه این کشور برای توسعه نیازمند نگاه راهبردی به مسایل است ادامه داد:یکی از اهداف برگزاری این همایش تغییر نگاه کارشناسان شهرداری نسبت به مناسب سازی معابر بود.
شهردار اهواز همچنین با انتقاد از فراهم نبودن نیازهای جامعه معلولان در شهرها گفت: تامین اشتغال، مسایل اقتصادی و سهولت در مسایل روزمره و رفت و آمد شهری از نیازهای اساسی جامعه معلولان است اما زمانی که در این حوزه برنامه‌ریزی نمی‌کنیم سرانجام باید برای جمع آوری برخی از این جامعه در قالب متکدیان اقدام کنیم.
وی یادآور شد: معاونت های مختلف شهرداری اهواز باید به سمت بهسازی و مناسب سازی معابر شهری قدم بگذارند.هم اکنون بسیاری از معابر و پیادهروهای اهواز برای جامعه سالم نیز قابل تردد نیستند و افراد برای عبور از آنها دچار مشکل میشوند.

بر اساس گزارش ایرنا عصر روز دوشنبه هفته جاری با بارش باران در خوزستان بیشتر مناطق این استان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند که با گذشت سه روز همچنان بسیاری از مناطق اهواز درگیر آبگرفتگی هستند.

میزان بارندگی در شامگاه دوشنبه اهواز بیش از ۷۳میلیمتر گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.