عبدالامیر خطیب زاده شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این رقابت ها با حضور ۷۰ شطرنج باز از ۱۲ استان کشور مطابق با قوانین و مقررات فیده در روزهای هشتم و نهم آذر به میزبانی باوی در سالن شطرنج ملاثانی مرکز این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: در این مسابقات مهدی حسینی پور با کسب ۶.۵ امتیاز به مقام قهرمانی رسید؛ همچنین سعید بنی رشید و علیرضا بساق زاده هر ۲ با ۶ امتیاز عنوان های دوم و سوم را کسب کردند.

وی با بیان اینکه سعید عاجلی با کسب ۵.۵ امتیاز چهارم شد ادامه داد: بهروز فولادی و سینا موحد هر ۲ با کسب پنج امتیاز به ترتیب پنجم و ششم شدند.

خطیب زاده گفت: در رده سنی بزرگسالان علی حیدری عنوان برتر رقابت ها را به خود اختصاص داد؛ در رده های سنی زیر هشت سال و زیر ۱۰ سال نیز به ترتیب کسری دبیری و محمدحسین درویشی به مقام نخست دست یافتند. در رده سنی زیر ۱۲ سال و زیر ۱۴ سال نیز محمدمهدی امینی فرد و زهره پروین عنوان های نخست را کسب کردند. در این رقابت ها عسل جودی زاده به عنوان بهترین بانوی شرکت کننده انتخاب شد. 

وی ایجاد رقابت سالم در بین بازیکنان و تشویق جوانان و شطرنج بازان به سمت فضاهای ورزشی را از عمده اهداف این مسابقات دانست و افزود: ایجاد فرصت اخذ ریتینگ استاندارد برای عموم بازیکنان فاقد ریتینگ و افزایش ریتینگ بازیکنان دارای ریتینگ و شناسایی استعدادهای خوزستان و برنامه ریزی برای رشد و شکوفایی آنها از دیگر اهداف برگزاری این رقابت ها است.

رییس هیات شطرنج خوزستان با اشاره به اینکه مسابقات در هفت دور به روش سوییسی در بخش آقایان و بانوان و در رده سنی آزاد برگزار شد گفت: به نفرات اول تا ششم مسابقات و نفرات برتر هر رده سنی جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.