غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در حاشیه بیست و یکمین مانور سراسری زلزله در اهواز به خبرنگار ایرنا گفت: تلاش می‌کنیم در حد توان کمبود امکانات مقابله با زلزله احتمالی را برطرف کنیم تا آمادگی و توان برای مقابله با بلای طبیعی پیش رو بیشتر از قبل شود.

وی افزود: مانور زلزله هر سال با تلاش دستگاه‌های مختلف خوزستان برگزار می ود و از این طریق شرایط ارایه آموزش‌های لازم برای دانش آموزان و  میزان آمادگی ‌آنها در مقابل بحران‌ها فراهم و سنجیده می‌شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: نکته بسیار مهم در برگزاری این قبیل مانورها این است که دستگاه‌های متولی مانند هلال احمر، آموزش و پرورش، آتشنشانی، اورژانس، مدیریت بحران، ارتباطات رادیویی و  مخابرات و ... نیز توان امکانات و تجهیزان خود را از این راه سنجیده و ارزیابی می‌کنند.

 وی بیان کرد: تاکید ما بر این است که آموزش‌ مقابله با بحران‌های مختلف به ویژه بحران‌های خاص در خوزستان به صورت مستمر در مدارس ارایه شود تا از این طریق دانش آموزان و خانواده های آنها که جمع کثیری از استان را شامل می شوند حداقل آگاهی اولیه را در مقابل بحران‌ها داشته باشند.

شریعتی ادامه داد: در کنار تمامی مانورها و کارگاه های آموزشی اقداماتی نیز از سوی ما و دستگاه های اجرایی در حال انجام است  تا در نقطه نقطه خوزستان آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌ها همیشه وجود داشته باشد و استان به بالاترین سطح آمادگی برسد.

وی بیان کرد: درجریان سیلاب اوایل امسال، با بسیج نیروی انسانی، مردم و استفاده حداکثری از امکانات و تجهیزان درون استان این بحران را با کمترین آسیب پشت سر گذاشتیم امیدواریم در زلزله نیز آمادگی کافی را پیدا کنیم.

به گزارش ایرنا  بیست و یکمین مانور سراسس زلزله و ایمنی مدارس  روز چهارشنبه با شعار "مدرسه ایمن - جامعه تاب آور" به صورت نمادین در مدرسه دخترانه بعثت اهواز همزمان با مدارس سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.