به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده روز چهارشنبه در بیست و یکمین مانور و زنگ سراسری زلزله و ایمنی مدارس خوزستان که به صورت نمادین در مدرسه بعثت اهواز  با حضور دانش آموزان، و جمعی از اولیا و مسئولان خوزستان و دستگاه های امداد و نجات برگزارشد بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان محل وقوع ابربحران های مختلف است آمادگی بخش های مختلف در این استان در مقابل خطرات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه افزایش ایمنی و آمادگی در برابر خطرها در مدارس و دانشگاه ها که نیروی جوان و نسل آینده در آنها تجمع دارند بسیار اهمیت دارد، بیان کرد:در سه سال اخیر خوزستان رتبه نخست کشور را در برگزاری مانور زلزله را در سطح کشور کسب کرده است.

حاجی زاده ادامه داد: یکی از اهداف دولت در مقابله با حوادث طبیعی افزایش تاب آوری جامعه در مقابل حوادث است که با انجام طرح هایی همچون دادرس ( دانش آموز آماده در روزهای سخت) و طرح خادم ( خانواده آماده در مقابل مخاطرات) که از سوی جمعیت هلال احمر انجام می شود تلاش داریم تا جامعه را برای زمان وقوع حادثه آماده کنیم.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که مدرسه ناامن در خوزستان و کشور وجود نداشته باشد و فرهنگ مدیریتی در دستگاه ها و سازمان های مختلف باید به سمت اقدامات پیشگیرانه حرکت کندْ؛ اگر پیشگیری لازم در مقابل حوادث از سوی دستگاه های مربوطه انجام شود هزینه و ضرر و زیان کمتری را در زمان وقوع حوادث متحمل خواهیم شد.

وی ادامه داد: خوزستان در سه سال اخیر درگیر ابربحران هایی همچون خشکسالی، آتش سوزی، سیل، زلزله و گرد و غبار بوده است.

حاجی زاده افزود:در سال ۹۷ بالغ بر ۵۰ درصد آتش سوزی ها در جنگل ها و صنایع کشور در خوزستان رخ داد و در زلزله مسجد سلیمان نیز مدارس و واحدهای مسکونی دچار آسیب شدند که همزمان با ساخت خانه های مناطق سیل زده ساخت این خانه ها نیز در حال انجام است.

بیست و یکمین مانور سراسری زلزله در خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.