احمد تجری مفرد روز پنجشنبه در همایش آموزشی پدافتد غیرعامل در کلاله افزود: در حال حاضر از شبکه اینترنت و فضای مجازی استفاده می‌کنیم و با وجود حملات سایبری مکرر و روزانه دشمنان،  این توطئه ها در روند فعالیت‌های سایبری کشورمان تاثیری ندارد که ناشی از توسعه زیرساخت‌های کشور در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، درحال حاضر ایران در حوزه سایبری و مقابله با توطئه‌های مرتبط با این حوزه جزو پنج کشور اول جهان است.

مدیرکل سازمان پدافند غیرعامل گلستان به بخش‌های مختلف تهدیدات دشمن در عرصه‌های زیستی، اقتصادی، زیربنایی، سایبری، صنعتی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل به معنای مقابله بدون اسلحه با حوادث انسان‌ساز است.

دراین همایش فرماندار کلاله نیز به نقش موثر آموزش‌های پدافند غیرعامل در مقابله با توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان در عرصه‌های مختلف غیرنظامی با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته، کشورمان را تهدید می‌کنند و بر این اساس آموزشهای پدافند غیرعامل اجتناب ناپذیر است.

علی‌اصغر بیانی گسترش آموزش‌های پدافند غیرعامل در همه عرصه‌ها و ابعاد جامعه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: از موثرترین و کارآمدترین راهکارهای مقابله با تهدیدات دشمن، فرهنگ سازی و آموزش‌های فراگیر در همه عرصه‌های جامعه است.

فرماندار کلاله به شرکت شوراها و دهیاران روستاهای این شهرستان و مدیران برخی دستگاه‌های اجرایی دراین همایش اشاره کرد و گفت: پدافند غیرعامل باید همه ابعاد زندگی خانواده های شهری و روستایی را دربرگیرد و به خصوص در ساخت و ساز واحدهای مسکونی و خدماتی ویژگی‌ها و ضرورت‌های پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد.

در حاشیه این همایش گروه‌های امداد و نجات جوانان جمعیت هلال احمر کلاله، مانور آموزشی حوادث مرتبط با موتورسیکلت را به نمایش گذاشتند.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.