محمد حیدری روز دوشنبه در نشستی که به منظور بررسی مشکلات منطقه سرسرباز و دیگر مناطق حاشیه‌ای دزفول در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، افزود: دزفول بدلیل مهاجرپذیر بودن به طور دائم با مشکل ایجاد سکونتگاه‌های غیرمجاز مواجه است لذا باید یه منظور مراقبت از اراضی ملی و جلوگیری از تصرف آنها اقدامات و مراقبت‌های بیشتری صورت گیرد.
وی حاشیه نشینی را امری طبیعی ولی ناپسند دانست و گفت: حاشیه نشینی آسیب‌های اجتماعی و امنیتی زیادی به دنبال دارد به همین منظور باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا افرادی که به دزفول مهاجرت می‌کنند در بافت شهر یا روستا ساکن شوند.
سرپرست فرمانداری ویژه دزفول افزود: معضلات ناشی از شهرک‌سازی و حاشیه‌نشینی اکنون دامنگیر مسئولان شده و خدمات‌رسانی به این مناطق را دشوار کرده است.
وی درخصوص مشکل زهکش شهر سیاه منصور نیز گفت: برای رفع مشکلات قانونی در مسیر زهکش سیاه منصور که یکی از طرح‌های مهم شهرستان دزفول است افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.  
حیدری بر ضرورت همبستگی و همکاری مسئولان برای رفع مشکلات شهرستان تاکید کرد و افزود: هدف مسئولان برای رشد و توسعه شهرستان دزفول باید یکی باشد زیرا از اختلاف و تفرقه افکنی هیچ چیزی عاید مردم نمی‌شود.
وی اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های قانونی استفاده و با انعطاف‌پذیری نسبت به رفع مشکلات اقدام کرد.  

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول با تقدیر از تلاش‌های شهردار سیاه منصور گفت: منطقه سرسرباز با تلاش‌های شهردار سیاه منصور اکنون سروسامانی گرفته و باید مشکلات آب، برق و آسفالت آن نیز رفع شوند.

وی با تاکید بر لزوم رسیدگی به ورودی منطقه سرسرباز افزود: مردم این منطقه همکاری خوبی با شهرداری سیاه منصور و شورا دارند.

علیرضا توفیق زاده رئیس شرکت گاز شهرستان دزفول نیز گفت: هرگونه خسارت به خطوط گاز منجر به انفجار و خسارت جانی می‌شود به همین منظور ارائه خدمات گازی در آخرین مرحله و پس از واگذاری سایر انشعاب‌ها انجام می‌شود.  
وی با بیان اینکه هزینه واگذاری انشعاب گاز ۲ میلیون و ۱۳۰ هزار ریال است، افزود: برای ارائه خدمات در مناطق مختلف آمادگی لازم وجود دارد.
محسن پیام فر سرپرست شرکت توزیع برق دزفول نیز گفت: از مدتها قبل گرفتار انبوه اشتراک‌های برق غیرمجاز در منطقه سرسرباز  هستیم و مشکلاتی در این خصوص وجود دارد.  
وی افزود: منطقه سرسرباز نیازمند اجرای چهار هزارمتر خط انتقال و ۶ دستگاه ترانس با اعتباری افزون بر ۱۲ میلیارد ریال است.
سرپرست شرکت توزیع برق دزفول خواستار تامین اعتبار برای رفع مشکل برق این منطقه شد و گفت: برای پایداری شبکه این منطقه نیز ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رئیس آبفا دزفول نیز در این نشست با اشاره به مشکلات فاضلاب منطقه عین ۲ اهواز گفت: این منطقه با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز به یک بمب ساعتی تبدیل شده است لذا نباید اجازه دهیم در منطقه سرسرباز دزفول نیز مشکل مشابهی پیش آید.

جمال الدین برفر با بیان اینکه طرح توسعه شبکه آب و فاضلاب منطقه سرسرباز آماده است، افزود: قرار است با همکاری شهرداری سیاه منصور مشکل فاضلاب سرسرباز رفع شود.

وی ادامه داد: قرار است شهرداری سیاه منصور لوله فلزی تحویل ما دهد تا آن را در دیواره پل جاسازی و به شبکه اصلی متصل کنیم.

رئیس آبفا دزفول اظهار داشت: حدود ۶۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آب وفاضلاب حسین کلولی، مهاجرین و سیاه منصور نیاز است.

بهزاد احمدی شهردار سیاه منصور نیز در این نشست گفت: مردم منطقه سرسرباز که از مهاجران هستند خود اقدام به ساخت و ساز در این منطقه کرده‌اند و ۲۰ سال است که هیچ خدماتی دریافت نمی‌کنند.

وی با اشاره به خواسته‌های اهالی سرسرباز و محرومیت‌های این منطقه افزود: با وجود تشکیل ۷۵۰ پرونده ساختمانی در منطقه سرسرباز هنوز هیچ اقدامی برای رفع مشکلات اهالی این منطقه صورت نگرفته است.

شهردار سیاه منصور دزفول اظهار داشت: درصورت دادن انشعاب مجاز آب وبرق به اهالی این منطقه علاوه بر کاهش فشار آب از استفاده غیرمجاز اهالی نیز جلوگیری می‌شود.

در این نشست مقرر شد هماهنگی های لازم برای انتقال خط آب و برق منطقه سرسرباز انجام شود.
همچنین مقرر شد با همکاری دهیاری و شورای بن جعفر  زمینی برای اهالی شرف آباد قرارگیرد تا این افراد در بافت روستای بن جعفر ساخت و ساز کنند و مساعدت‌های لازم برای خدمات‌رسانی به آنها صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.