به گزارش ایرنا احسان ماکویی روز یکشنبه در دومین دوره انتخابات مجمع جوانان خوزستان که در اهواز برگزار شد بیان کرد: هدف از تشکیل مجامع افزایش فعالیت داوطلبانه توسط سمن های جوانان است در واقع برگزاری مجامع به سمن ها رسمیت می دهد و باعث رشد و بالندگی و هویت بخشیدن آنها در جامعه می شود.

وی افزود: با تشکیل مجامع، جوانان هر استان می توانند برای آینده خود تصمیم گیری کنند. وزارت ورزش و جوانان تنها مسئولیت اجرایی برگزاری مجامع را بر عهده دارد و تمامی فعالیت مجامع توسط اعضای آن انجام می شود.

نماینده وزارت ورزش و جوانان گفت: با وجود اینکه سمن‌های جوانان، یک نهاد نوپا هستند و بحث مشارکت به عنوان سمن در کشور ما موضوع تازه‌ای است اما این سازمانهای مردم نهاد جایگاه خوبی در کشور و بین مردم دارند، امروز بسیاری از اعضای سمن ها مشاور استاندار فرماندار و مدیران کل استانها هستند لذا امیدواریم در آینده جایگاه این نهادها تصویب شود.

وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان در ۲ سال گذشته نشست های بسیاری با سمن های جوانان داشت و در مواردی از دیدگاه آنها در امورات مختلف کشور استفاده شد. عملکرد خوب مجامع استانی و مجمع ملی باعث شد تا در برخی از ارگان ها از حضور جوانان فرهیخته و دارای ایده استفاده شود و رویکرد مثبتی به دنبال داشته باشد.

ماکویی با بیان اینکه روحیه برون گرایی، خیرخواهی و دیگرخواهی باید در افرادی که اینگونه مشارکت ها را انتخاب می کنند، وجود داشته باشد، گفت: رفتار غیرحزبی و ماهیت غیردولتی و غیرسیاسی باید در عمکرد سمن ها رعایت شود.

وی بیان کرد: در دنیای امروز، سمن ها به عنوان یاری رسان و یاری دهنده در جامعه مدنی محسوب شده و دولت ها از سازمان های مردم نهاد در مسیر دستیابی به اهداف و برنامه های خود بهره مند می شوند. 

نماینده وزارت ورزش و جوانان گفت: افزایش زمینه برای شادی و نشاط مردم در سراسر کشور احساس می شود و سازمان های مردم نهاد در برگزاری جشن های اعیاد به صورت مردمی و همایش های پیاده روی خانوادگی نقش مهمی در افزایش شادی و نشاط در جامعه دارند. 

وی افزود: متاسفانه ظهور و بروز و تبلیغات فعالیت سازمان هایی مردم نهاد در سطح کشور بسیار پایین است که باید بیش از گذشته توانمندی ها و اقدامات سمن های فعال در زمینه های مختلف اطلاع رسانی شود. 

ماکویی به عنوان نماینده وزارت ورزش و جوانان برای شرکت در دومین دو.ره انتخابات مجمع جوانان خوزستان به اهواز سفر کرده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.