به گزارش ایرنا امیرحسین آل اسحاق عصر پنجشنبه در دیدار صمیمی با جمعی از جوانان و مدیران سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی افزود: سمن ها و جوانان فعال در استان ها تسهیلات اشتغالزایی دریافت می کنند و طرح‌ها و ایده های جوانان در ادارات کل ورزش و جوانان هر استان بررسی می شود.
وی با بیان اینکه تیم مدیریتی ورزش و جوانان در خراسان جنوبی بسیار فعال و قوی عمل می کند گفت: به دلیل عملکرد خوب می توان این استان را به عنوان مرکز برنامه های شرق کشور در حوزه جوانان و سمن های معرفی کرد.
این مسئول در وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: ساختمان خانه جوان با طراحی بی نظیر در شهر بیرجند در حال احداث است و به زوی عملیات اجرایی آن به اتمام می رسد.
وی گفت: خراسان جنوبی جزو استان های پیش رو در کشور از نظر حجم تعداد پروژه های عمرانی در حال ساخت است و طرح های عمرانی خوبی در این استان در دست اجرا است.
مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه کرد: ایده های خوبی در زمینه اشتغال در سمن های این استان طراحی و اجرا می شود، در برخی استان ها فقط سمن ها ایده برای کارآفرینی و اشتغال ارائه می دهند اما در این استان سمن ها در این زمینه گام های خوبی برداشته اند.
وی گفت: به طور مثال اینکه یک سمن در شهرستان مرزی زیرکوه به دنبال فروش محصولات تولیدی خود به کشورهای خارجی است و ده ها شغل را ایجاد کرده که جای تقدیر دارد.
آل اسحاق با اشاره به اینکه تا پایان فصل جاری خانه جوان در اکثر شهرستان های خراسان جنوبی راه اندازی می شود افزود: در زمینه راه اندازی خانه های جوان در خراسان جنوبی تیم مدیریت ورزش و جوانان استان بسیار قوی عمل می کند.
وی گفت: افزایش زمینه برای شادی و نشاط مردم در سراسر کشور احساس می شود و سازمان های مردم نهاد در برگزاری جشن های اعیاد به صورت مردمی و همایش های پیاده روی خانوادگی نقش مهمی در افزایش شادی و نشاط در جامعه دارند.
مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: مراکز شتاب دهی طرح و خلاقیت با همکاری جهاد دانشگاهی در برخی استان های کشور با هدف تقویت و مشارکت در مسیر رشد ایده های خلاق فعال می شود.
وی افزود: متاسفانه ظهور و بروز و تبلیغات فعالیت سازمان های مردم نهاد خراسان جنوبی در سطح کشور خیلی پایین است که باید بیش از گذشته توانمندی ها و اقدامات سمن های بی نظیر این استان اطلاع رسانی شود.
همچنین آیین اختتامیه کنفرانس ملی منطقه ای جوان خلاق - ایران پیشرو امروز (پنجشنبه) با حضور مدیرکل طرح های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.