به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در نشست بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله زده مسجدسلیمان در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: مقامات محلی و استانی این موضوع را به صورت مداوم پیگیری و دنبال نکردند و از این مصوبه دولت که برای استان یک فرصت برای بازسازی خانه‌های فرسوده شهرستان محروم مسجدسلیمان است به خوبی استفاده نشد.

وی گفت: عملکرد ضعیف دستگاه‌ها و مسئولان استانی در این موضوع قابل پذیرش نیست و با این روند پیگیری، امیدی به ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی تخریبی و آسیب دیده وجود ندارد.

استاندار خوزستان افزود: باید موضوع ساخت و تعمیر خانه‌های آسیب دیده از زلزله مسجد سلیمان همچون موضوع رسیدگی به آسیب‌ها و خسارت‌های سیل اخیر در خوزستان رسیدگی و پیگیری شود.

شریعتی ادامه داد: در ۲۰ سال گذشته تلاش بسیاری شد تا برای جا به جایی خانه‌هایی که در مسجد سلیمان در مناطق آلوده از نفت هستند اقدامی شود که موفق نشدیم ، اکنون این فرصت برای جابه جایی این خانه‌ها به دلیل آسیب دیدن بر اثر زلزله فراهم شده و باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی گفت: دولت در بدترین شرایط اقتصادی برای توسعه عمرانی مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده خوزستان پای کار آمده است و اگر از این فرصت پیش آمده استفاده نشود دیگر قادر به بهبود شرایط این مناطق نخواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت: زلزله مسجد سلیمان باعث شد که محرومیت در این منطقه بیشتر برای دولت نمایان و مشخص شود.

کیامرث حاجی زاده افزود: بانک‌ها از دستگاه‌هایی هستند که باید در پرداخت تسهیلات برای ساخت و تعمیر خانه‌های تخریب شده از زلزله مسجدسلیمان بیشترین همکاری را داشته باشند.

وی ادامه داد: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات برای ساخت و تعمیر خانه‌های آسیب دیده از زلزله مسجدسلیمان، بانک های تجارت، ملی، سپه و صادرات و ملت هستند که تاکنون تنها بانک‌های تجارت و ملی با صاحبان این خانه ها برای پرداخت تسهیلات قرارداد منعقد کردند.

۱۷ تیر ۹۸ زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر شهرستان مسجدسلیمان را در شمال خوزستان لرزاند که کانون آن در منطقه گلگیر این شهرستان بود؛ در این زمین لرزه ۱۵۳ نفر مصدوم شدند و یک نفر بر اثر سکته جان باخت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.