به گزارش ایرنا عبدالحسین پوررکنی روز سه شنبه در نشست کارگروه آرد و نان شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود: تاکنون برای آبرسانی و احداث راه های فرعی منشعب از راه اصلی در مناطق سخت گذر اقدامات خوبی انجام شده یا در حال انجام است.
وی با اشاره به وجود ۱۹۲ روستای فاقد دهیاری در شهرستان دزفول گفت: برخی از این روستاها بیش از ۳۰۰ کیلومتر با شهر دزفول فاصله دارند و برای رسیدن به آنها چند روز زمان نیاز است.

معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول مقاوم سازی بناهای موجود در روستاهای دورافتاده این شهرستان را ضروری خواند و افزود: مقاوم سازی این روستاها بر اساس اقلیم منطقه انجام می شود.
وی گفت: بخش شهیون دزفول ۵۰ درصد مساحت شهرستان را تشکیل می دهد که انتقال مصالح به روستاهای این بخش به دلیل سخت گذر بودن هزینه زیادی دارد.
پوررکنی افزود: افزون بر ۶۰۰ روستا در شهرستان دزفول وجود دارد که در ۱۸ ماه گذشته اقدامات خوبی با اختصاص ارزش افزوده در روستاهای فاقد دهیاری انجام شده و امیدواریم با تکمیل این اقدامات شاهد گام های مثبت و محرومیت زدایی در این مناطق باشیم.

مناقصه جاده سالند شنبه آغاز می شود
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول درخصوص جاده سالند نیز گفت: ۶۰۰ کیلومتر از جاده سالند آسفالت و افزون بر ۵۰۰ کیلومتر آن فاقد آسفالت بوده و سخت گذر است.
وی افزود: مناقصه جاده سالند با ۷۲ میلیارد ریال از شنبه برای سومین بار آغاز و پیمانکار آن مشخص می شود که با اجرای این طرح جاده سازی، هزینه انتقال آرد به مناطق کوهستانی دزفول نیز کاهش می یابد.
پوررکنی گفت: کرایه هر بار انتقال آرد به سالند حدود هفت میلیون ریال بوده که دلیل آن نداشتن جاده مناسب است.

وی اظهار داشت: بیشتر نانوایی های دزفول نان بی کیفیت پخت می کنند و با وجود بارها تذکر، قیمت درج نمی کنند لذا باید با آنها برخورد شود.
معاون عمران و برنامه ریزی فرمانداری ویژه دزفول افزود: باید برنامه ریزی شود تا ضمن برگزاری کلاس های آموزشی برای نانوایان، از نانوایی های با کیفیت تقدیر کرد و به نانوایی های بی کیفیت تذکر داد.

رحمان غلام چربی رئیس اتحادیه نانوایان دزفول نیز گفت: ۱۴ واحد نانوایی بربری در دزفول داریم که برای درج قیمت با آنها مشکل داریم.
وی افزود: وزن هر چانه نان بربری ۴۰۰ گرم و قیمت هر قرص ۱۰ هزار ریال است ولی در دزفول با قیمت ۱۵ هزار ریال به فروش می رسد.
در این نشست مقرر شد نانوایی های نان بربری تا شنبه نسبت به درج قیمت اقدام کنند در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دزفول نیز در این نشست اظهار داشت: طی یک ماه گذشته ۲۷ مورد بازرسی مشترک با اتحادیه نانوایان و فرمانداری از واحدهای نانوایی دزفول صورت گرفته که یک مورد گرانفروشی، یک مورد عدم درج قیمت و سه مورد قطع سهمیه آرد ثبت شده که پس از رفع تخلف سهمیه آنها بازگردانده شده است.
یاسر رشنی افزود: از ابتدای امسال برای بهبود رویه کار نانوایی ها تحقیق هایی صورت گرفته و در بررسی وضعیت آرد موجود، کیفیت آرد به نسبت خوب گزارش شده است.

نانوایی های بی کیفیت کنار گذاشته شوند
نماینده اداره صنعت، معدن و تجارت دزفول بر ضرورت ساماندهی نانوایی های این شهرستان تاکید کرد و گفت: نانوایی های بی کیفیت باید شناسایی و معرفی شوند و به آنها اخطار داده شود تا درصورت ناتوانی در اصلاح تولید نان با کیفیت، کنار گذاشته خواهند شد.
وی افزود: افزودنی هایی در شهرستان اندیمشک به آرد اضافه می شود که موجب بهبود کیفیت آن می شود به همین دلیل برخی نانوایی های دزفول به خرید آرد از اندیمشک تمایل دارند.
رشنی بیان کرد: تغییراتی در سهمیه آرد شهرستان دزفول از سوی مرکز استان اعمال شده و سهمیه های بالای ۱۴ کیسه آرد در روز حذف شده اند.
وی با اشاره به بررسی وضعیت منطقه سر سرباز سیاه منصور گفت: جمعیت این منطقه ۴۳۲ خانوار معادل یکهزار و ۹۲۲ نفر است و می توان در آنجا یک واحد نانوایی راه اندازی کرد البته سهمیه آرد این منطقه در سیاه منصور تقسیم می شود.

سرانه آرد در دزفول یک کیلوگرم کمتر از سایر مناطق است
شهروز فرحمند رئیس اداره غله بازرگانی دزفول نیز با بیان اینکه سرانه آرد در این شهرستان یک کیلوگرم کمتر از سایر مناطق است، گفت: سرانه مصرف آرد برای هر نفر هفت کیلوگرم است ولی این سرانه در دزفول ۶ کیلوگرم است.

وی با بیان اینکه مشکلی برای تامین آرد در دزفول وجود ندارد، افزود: کیفیت پایین نان در شهرستان مشکل ساز شده و نانوایان باید پخت نان باکیفیت را مدنظر داشته باشند.

رئیس اداره غله بازرگانی دزفول اظهار داشت: باید اخطاریه هایی به نانوایی های دزفول داده شود تا درصورت پخت نان باکیفیت سهمیه آرد آنها افزایش و در صورت پخت نان بی کیفیت کاهش یابد.
وی افزود: باید معیارهای نان خوب را به نانوایان گوشزد کنیم چراکه در حال حاضر کارخانه آرد دزفول بهترین آرد منطقه و حتی خاورمیانه را تولید می کند.

محمد مهرپرور رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول نیز گفت: به ازای پنج هزار و ۵۰۰ نفر اهالی سیاه منصور و سر سرباز ۹۷۰ کیسه آرد در نظر گرفته شده که بین سه نانوایی این منطقه ۹۱۳ کیسه آرد توزیع می شود و می توان از باقی مانده سهمیه آرد این منطقه برای راه اندازی نانوایی در منطقه سر سرباز استفاده شود.

جریمه ۷۵ میلیون ریالی برای عرضه آرد در نانوایی

رئیس تعزیرات حکومتی شهرستان دزفول نیز اظهار داشت: با وجود کیفیت آرد شهرستان دزفول نان بی کیفیت تولید می شود که تاکنون تخلف هایی در این خصوص ثبت شده و یک مورد از نانوایی ها به علت عرضه آرد در دزفول ۷۵ میلیون ریال جریمه شد.

بهرام بهمئی افزود: با وجود اینکه وزن چانه نان مشخص است ولی تصور می شود نانی که پخت می شود باید کمتر از وزن مصوب باشد.
وی بیان کرد: علاوه بر کیفیت، باید به بهداشت نانوایی ها و کارگران نیز توجه شود تا نان عرضه شده در شرایط بهداشتی خوبی به دست مشتریان برسد.
بی کیفیت بودن نان تولیدی در دزفول از موارد چالش برانگیز پیرامون نان در این شهرستان بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.