محمد نظارت روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر این روزانه چهار تانکر آب ۲۰ هزار لیتری برای شست و شوی زائران به شلمچه عراق ارسال می شود.

وی اظهار داشت: علاوه بر آبرسانی مرز شلمچه عراق یک موکب از آذربایجان شرقی و ۲ موکب از مردم خیر عراق در این نقطه مستقر شده و به زائران خدمات رسانی می کنند.

دبیر ستاد اربعین منطقه آزاد اروند گیت های گذرنامه فعال در شلمچه عراق را ۲۰ گیت عنوان کرد و گفت: به منظور آسان سازی تردد زائران اربعین حسینی در شلمچه عراق ۲۰ گیت گذرنامه با ۴۰ نفر نیروی عراقی به زائران خدمات رسانی می کنند.

نظارت به خدمات ارائه شده در شلمچه عراق اشاره کرد و گفت: احداث سایبان، پارکینگ خودرو جمعی، آسفالت محوطه نقطه صفر مرزی و جاده های رفت و برگشت و نظافت شبانه روزی محوطه از خدمات ارائه شده منطقه آزاد اروند در شلمچه عراق است.

وی در ادامه گفت: مدیریت منسجمی در خاک عراق از سوی منطقه آزاد اروند به لحاظ ارتباط تجاری و تعامل با طرف عراقی در آن سوی مرز ایجاد شده که خدمت رسانی به زائران را به نحو مطلوب فراهم کرده است.

نظارت افزود: در نشست اخیر استاندار بصره در منطقه آزاد اروند مقرر شد نسبت به تعریض و احداث جاده شلمچه تا تنومه برای اربعین سال آینده اقدام شود.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

 ۵۷۱ هزار و ۱۸۶ زائر ایرانی و خارجی تاکنون از مرز شلمچه به کشور بازگشته اند. روند بازگشت زائران کربلا از این گذرگاه مرزی شتاب گرفته و پیش‌بینی می‌شود این روند فردا شنبه مصادف با اربعین حسینی به اوج برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.