مکی یازع سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  اظهار داشت:این کامیون ها حامل وسایل مورد نیاز موکب‌های برپا شده از سوی مردم استانهای بوشهر، خوزستان و هرمزگان بوده که شامل وسایل پخت و پز ، داربست و و سایل پذیرایی از زائران است.

وی به عبور بدون مشکل و همکاری نیروهای عراقی مستقر در مرز شلمچه برای کامیون های حامل وسایل مواکب  اشاره کرد وگفت: این مواکب در نجف، کربلا و در مسیر راه نجف به کربلا  مستقر و به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند.

یازع از برپایی ۲ موکب در نقطه صفر مرزی بین ایران و عراق در مرز شلمچه و سه موکب حسینی در بخش شلمچه عراق خبر داد و گفت:تاکنون بیش از ۹۸درصد از ۴۰۰ موکب اربعین حسینی از جمله ۸ موکب افغان های مقیم ایران در مرز شلمچه مستقر شده اند و در حال خدمات رسانی به زائران هستند.

وی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد با توجه به گرمای هوا شبانه از مرز شلمچه راهی کربلای معلا شوند .

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و چذابه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی می باشد.

 حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان که از چند روز پیش به تدریج آغاز شده با آغاز ماه صفر شتاب گرفته است.

۳۰۱۵/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.