به گزارش ایرنا سردار ایوب سلیمانی سه شنبه در بازدید از روند تردد زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی شلمچه با اشاره به ثبت رکورد ۴۳۰ هزار تردد در مرزهای چهارگانه کشور در مدت زمان ۲۴ ساعت در اربعین امسال گفت:مرز مهران در این زمینه پیشگام بوده است ضمن اینکه تمام زائران نفر به نفر مورد بازرسی پلیس قرار گرفتند.

 وی  ۱۱ صفر را نقطه اوج تردد زائران اربعین حسینی عنوان کرد و افزود: با پیش‌بینی‌ انجام شده روزهای پنجشنبه و جمعه آینده حجم تردد زائران اربعین حسینی افزایش خواهد یافت.

جانشین فرماندهی ناجا میانگین زمان تردد هر زائر اربعین از مرز را کمتر از یک دقیقه بیان کرد و تصریح کرد: تمهیدات و پیش‌بینی‌ لازم برای تردد آسان زائران از ماه ها قبل صورت گرفت و تجهیرات مورد نیاز در چهار مرز خسروی، مهران، چذابه و شلمچه استقرار یافتند.

وی با اشاره به خدمات رسانی بیش از ۳۰ هزار نیروی پلیس در سراسر مرزهای تردد زائران  اربعین گفت: یک هزار و ۸۰۰ تیم گشت انتظامی با استقرار در استان‌ های معین مرزهای درگیر اربعین امنیت را برقرار کردند.

سردار سلیمانی تردد زائران در مرزهای چهارگانه را ۲ برابر برشمرد و گفت: یک هزار و ۵۰۰ گشت راهور در جاده‌های کشور بخصوص محوری های منتهی به مرزهای چهارگانه تردد را آسان تر کردند،.

وی با اعلام کاهش ۵۰ درصدی حوادث جاده ای گفت: با تمهیدات صورت گرفته هیچگونه انسداد مسیری گزارش نشده و حواث جاده‌ ای نیز بین ۳۰ تا ۵۰ درصد نسبت به اربعین پارسال کاهش داشته است.

سردار سلیمانی افزود: دلیل کاهش حوادث جاده ای تحلیل حوادث سه سال گذشته در سامانه ناجا و شناسایی نقاط حادثه‌خیز است، با استفاده از کنترل پهپادی و الکترونیکی و سامانه هوشمند تمام خودروهای داخل کشور و خاک عراق، در رصد پلیس است.

جانشین فرمانده ناجا افزود: موج بازگشت زائران به کشور سنگین است ولی از فردا موج دیگری از خروج زائران از مرزهای چهارگانه پیش بینی شده است.

سردار سلیمانی گفت: قطعا در سال‌ های آینده روند افزایش تردد زائران اربعین حسینی را شاهد خواهیم بود و تمامی وزارتخانه ها باید با تمام توان کمک حال استان های مرزی باشند.

مرز شلمچه بعد از مهران شاهد بیشترین تردد زائران اربعین بوده است و تاکنون بیش از ۲۷ درصد زائران از این گذرگاه مرزی راهی کربلا شده اند.

در ۲ هفته اخیر بیش از ۸۵۰ هزار تردد در گذرگاه مرزی شلمچه ثبت شده است.

۴۰۰ موکب مردمی در مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا شلمچه عراق شبانه روز به زائران خدمت رسانی می کنند.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.