غلامعباس بهرام نیا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرز شلمچه افزود:علاوه بر ظرفیت های حمل و نقل در استان خوزستان ، ۱۰ استان معین نیز از ۲۴ تا ۲۹ مهرماه برای جا به جایی و انتقال زائران کربلا ، خوزستان را یاری می کنند.

وی گفت: به منظور تسریع در جا به جایی زائران هماهنگی شده تا اتوبوس به تعداد کافی در ۲ مرز شلمچه و چذابه مستقر شود.

بهرام نیا افزود: به منظور کاهش بار ترافیک در مسیرهای منتهی به مرز مهران بخشی از زائران کربلا در مسیر بازگشت به مرز مهران ، راهی اندیمشک می شوند تا از اندیمشک به استان های خود منتقل شوند که در این راستا امکانات لازم از جمله  اتوبوس به تعداد کافی پیش بینی شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه گفت: امیدواریم با برنامه ریزی ستاد اربعین استان و همکاری همه دستگاههای اجرایی خوزستان زائران اربعین در کمترین زمان ممکن جا به جا شوند.

بهرامی نیا افزود: امسال به منظور روان سازی عبور زائران از گذرگاه شلمچه تعداد گیت های ورود و خروج زائران در مرز شلمچه افزایش یافته است.

وی پیشرفت فیزیکی احداث گیت های ویژه اتباع خارجی  در شلمچه را تاکنون ۷۵ درصد بیان کرد و گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال به پیشرفت ۷۵ درصدی رسیده و مابقی پروژه اعم از پارکینگ محوطه و تکمیل ساختمان اداری بعد از پایان مراسم اربعین حسینی به اتمام می رسد.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

 حرکت زائران اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان شتاب گرفته است.

۷۱۰۰/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.