به گزارش ایرنا افشین حیدری روز شنبه در مجمع انتخاب رییس هیات بدنسازی و پرورش اندام خوزستان بیان کرد: از همه نامزدهایی که برای شرکت در این مجمع، احساس مسئولیت کردند، تشکر می کنم.

وی گفت: تلاش همیشگی ما در سالم برگزار شدن مجامع بوده، و اینکه روند رو به رشد ورزش خوزستان را همگام و هم سو با هیات‌های ورزشی جلو برده و گسترش دهیم. 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: تلاش ما بر این است که هیات‌های ورزشی بتوانند بیشترین خدمات را به جامعه مخاطب خود ارایه داده و در این راستا به ورزش استان کمک کنند.

وی ادامه داد: نظارت و رصد هیات ها یکی از وظایف اداره کل ورزش و جوانان خوزستان است البته انتظار داریم که اعضای مجمع پس از رای دادن، کار را رها نکنند. اعضای مجمع می توانند بر عملکرد رییس هیات نظارت ، و اگر تخلفی صورت گرفت به ما اطلاع دهند.

حیدری با بیان اینکه حفظ حرمت پیشکسوتان و استفاده از ظرفیت مربیان و اساتید در دستور کار هیات جدید قرار گیرد گفت: خوزستان استعدادهای زیادی در این رشته دارد و همواره شاهد نفراتی از استان در تیم های ملی بودیم لذا انتظار داریم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی گفت: نهادهای نظارتی بارها به ما اعلام کردند که در برخی از باشگاه ها تخلف انجام می شود لذا از رییس هیات می خواهیم که هر چه سریعتر کارگروهی تشکیل شود و نظارت بر باشگاه ها به صورت ویژه در دستور کار هیات قرار گیرد.

مدیرکل ورزش خوزستان افزود: متاسفانه دوره هایی در استان برگزار می‌شود که نه تنها مجوز ندارند بلکه افراد برگزارکننده این دوره ها صلاحیت لازم را ندارند؛ این موضوع یک نوع کلاهبرداری است و باید در چارچوب قانون با آن برخورد شود. اگر قرار است در هر رشته ورزشی یک دوره آموزشی برگزار شود باید با هماهنگی بخش آموزش اداره کل ورزش خوزستان باشد.

وی گفت: نبود نظارت بر باشگاه های بدنسازی باعث شده تا افراد غیر مسئول در کسوت مربی و حتی باشگاه‌دار که چند صباحی در این رشته ورزشی اشتغال داشتند از اشتیاق جوانان به این رشته سوء استفاده کرده و سلامت آنها را به خطر اندازند.

احکام روسای هیات های شهرستانی به موقع صادر شود

مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان کشور نیز گفت: اعضای مجامع هیات های ورزشی می توانند عملکرد رییس هیات را به نقد و بررسی بگذارند و رییس هیات هم باید پاسخگوی آنها باشد لذا انتظار داریم که اعضای مجمع نقش نظارتی بر هیات داشته باشند.

مهدی مستجاب صادر نشدن به موقع صدور احکام روسای هیات های شهرستانی را از جمله مشکلات هیات های استانی دانست و خطاب به رییس جدید هیات بدنسازی و پرورش اندام خوزستان افزود: هیات بدنسازی و پرورش اندام استان به مدت یک ماه فرصت دارد که روسای شهرستان‌ها را معرفی کند تا احکام آنها صادر شود. همچنین رییس هیات باید مدت یک ماه اعضای هیات رییسه را به اداره کل ورزش و جوانان استان معرفی کند.

مسئول امور مجامع وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: آبادان، خرمشهر و اروند در حوزه آمایشی استان خوزستان هستند و منطقه آزاد اروند زیر مجموعه استان به فعالیت خود ادامه می دهد؛ اگر چه مناطق آزاد مستقل هستند اما نباید در فرآیند ذاتی هیات‌های استان دخالت کنند و انتظار داریم در سایه اداره کل ورزش استان فعالیت داشته باشند.

وی گفت: در استان‌های دیگر که از مناطق آزاد بهره‌مند هستند نمایندگان این مناطق در مجامع انتخابی روسای هیات‌های ورزشی حضور دارند لذا انتظار داریم که نمایندگان شهرستان‌های خرمشهر، آبادان و اروند در مجامع انتخابی خوزستان حضور داشته باشند.

۹۸۷۹ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.