کتابخانه مرکزی اهواز شامگاه پنجشنبه شاهد شادی ها و امیدهای دختر نوجوان خوزستانی بود که پس از شکست و از پای درآوردن بیماری سرطان کتابش را با کمک خیران به چاپ رسانده بود.

هر چند همه نوشته های آسیه فقط در کتابش نبود و میشد تمام حرفهایش را از چشمانش خواند اما چاپ این کتاب نشان از امید  آسیه بود، امیدی که جانی را به تن بازگردانده بود.

آسیه قاسمی اهل شهرستان رامهرمز  در شرق خوزستان است که از سال ۹۴ با سرطان دست و پنجه نرم می کند و امروز بهبود یافته است ودلش می خواهد ندای امید را به گوش همه کودکان مبتلا به سرطان برساند.

طبیبی که نجات بخش آسیه شد!

آسیه با اشاره به مسیر سخت و دشوار زندگیش می گوید: در ابتدای بیماری ام نمی دانستم زندگیم به کجا ختم می شود، برای همین  وقتی تمام وجودم پر از ناامیدی بود، این ۲ بیت شعر کوتاه  برای من مانند طبیبی بود که به من امید و توان دوباره بخشید: «با نام رضا به سینه ها گل بزنید/ با اشک به بارگاه او پل بزنید/ فرمود که هر زمان گرفتار شدید/بر دامن ما دست توسل بزنید».

آسیه توضیح می دهد:  خواه یا ناخواه آدم در زندگی در یک بازی قرار می گیرد که خبری از برد و باخت آن نیست برای همین باید این بازی را ادامه داد  تا پیش داور بازی کارت قرمز  دریافت نکند.

وی خاطرنشان می کند: واژه امید بهترین واژه برای زندگی است و خوب است در لابلای زندگی خدا را گم نکنیم، امروز خوشحالم با اقتدار از پس سرنوشت برآمدم  و اگر بی انصاف نباشم باید بگویم همین سختی ها قلم به دستم داد تا آنچه از دلم برمی آید را به تحریر دربیاورم.

آرزوی ساده وکودکانه آسیه با کمک گروه خیران همیاران بی نام  عملی شد، چاپ دلنوشته های آسیه چهارصد و پنجاهمین آرزویست که این گروه خیران برآورده می کنند.

هدی رشیدی که هدایت این گروه را برعهده دارد به خاله آرزوهای خوزستان معروف است او تا کنون توانسته با کمک همراهان و خیران ۴۵۰ آرزوی کودکان مبتلا به سرطان را برآورده کند.

وی به  سختی های چاپ کتاب اشاره کرد و گفت: برای چاپ کتاب آسیه از افراد مختلفی کمک گرفتیم و در این راه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای تجسمی خوزستان، ناشر کتاب به کمک ما آمدند اما در وانفسای چاپ کتاب آسیه یکی از دوستانش که در بیمارستان با او هم اتاق بود را از دست داد که در روحیه او بسیار تاثیر گذاشت لذا خواسته ما این بود تا کتاب هر چه سریعتر به چاپ برسد.

وی افزود:  خوشبختانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان مجوز کتاب را در سریع ترین زمان ممکن برای ما آماده کرد و کتاب آسیه بلافاصله برای چاپ آماده شد.

خوش شانسی آسیه در اوضاع بد  چاپ کتاب

مصطفی رحمان دوست، شاعر کودک و نوجوان بیان کرد: اینکه همه دست به دست هم دادند تا این کتاب شکل بگیرد بسیار خوشایند است، آسیه برای ادامه راهش بسیار مصمم است و بمب انرژی است که با امید در این راه قدم  نهاده است.

وی افزود: وضع چاپ کتاب خیلی بد است و چاپ شدن کتاب آسیه آن هم در این دوره بد انتشارات شانس بزرگی برای او است.

رحمان دوست گفت: آسیه امید بخش همه ما شده است و به ما می گوید که زندگی زیباست  و درهر شرایطی می توانیم امیدوار باشیم و فردای بهتری برای خود بسازیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جشن رونمایی کتاب آسیه گفت: هر اتفاقی در حوزه فرهنگ و به ویژه کتاب و کتابخوانی ارزشمنداست.

کتابی برآمده از جان و جهان آسیه

محمد جوروند گفت:این کتاب برآمده از جان و جهان بزرگ آسیه است  و وقتی مطالب آن را می خوانیم انگار با یک نویسنده حرفه ای رو به رو هستیم.

وی بیان کرد: انجمن هنرهای تجسمی فعالیت های خوب و مختلفی را در کارنامه خود دارند  اما تصویرگری کتاب آسیه به عنوان شاه بیت فعالیتشان در تاریخ ثبت خواهد شد.

رییس انجمن هنرهای تجسمی خوزستان نیز به پای کار بودن ۲۴ تصویرگر برای آماده سازی کتاب آسیه اشاره کرد و گفت:کتاب آسیه پس از صفحه آرایی در ۳۰۰ نسخه منتشر ش و دارای ۴۲ داستان کوتاه است.

محمد عدیلی پور عنوان کرد: تلاش ما این بود تا تصویرگری این کتاب به بهترین نحو ممکن صورت گیرد برای همین تمام تصویرگران  از میان هنرمندان حرفه ای انتخاب شدند و سطح کار بالا است.

در پایان کتاب دست نوشته های آسیه  با حضور مدیران فرهنگی استان، هنرمندان، شاعران، دوستان و خانواده آسیه رونمایی شد.
۷۱۶۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
15 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.