به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه‌های هفته دولت و کارآفرینی در سرسرای شهید رجایی استانداری خوزستان، با اشاره به تاکید رهبرمعظم انقلاب بر توجه به تولید داخل و همچنین اقشار ضعیف تر جامعه افزود: تولید بیشتر محصولاتی نظیر گندم، کلزا، خرما و صیفی‌جات عامل موثری برای افزایش امنیت غذایی و اشتغالزایی است؛ هفته گذشته استان خوزستان در حوزه تولیدات کشاورزی رتبه اول را کسب کرد اما رتبه این استان در حوزه تولید محصولات باغی رضایت بخش نیست.

شریعتی بیان کرد: یکی از اقدامات شرکت کشت و توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای امسال به زیر کشت بردن ۲۱ هزار هکتار از زمین ها است که رقم قابل توجهی است.

۴۰۰ هزار هکتار کشت در یک روز

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار از این زمین های به زیر کشت رفته افزود: دوشنبه هفته جاری ۴۰۰ هزار هکتار از زمین های نیشکر کشت شده که این مقدار کشت در یک روز بی‌سابقه است.

وی افزود: امسال مجوز کشت تابستانه به کشاورزان خوزستان داده شده تا علاوه بر ایجاد اشتغال، امید در دل مردم سیل زده ایجاد شود.

شریعتی با اشاره به رشد ۱۶ درصدی تولید گندم در خوزستان گفت: میزان تولید کلزا در خوزستان در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ۶۰ درصد افزایش یافته در حالی که بخش زیادی از زمین های کشاورزی به ویژه محصول گندم آماده برداشت در اثر سیل دچار آبگرفتگی شده بود.

وی افزود: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی  به نسبت سایر حوزه ها زودبازده است و قابلیت اشتغالزایی بالایی دار از این رو توسعه آن در نقاط محروم یک ضرورت است.

بهره برداری از پالایشگاه بید بلند

استاندار خوزستان با اشاره به بهره برداری پالایشگاه بیدبلند۲ در امسال توضیح داد: هم اکنون خوراک ۴۵ درصد ظرفیت این پالایشگاه فراهم شده اما یک پروژه ۸۰۰ میلیون دلاری نیز مصوب شده که در صورت اجرا، در یکی ۲ سال فلرهای نفتی را در حوزه آغاجاری جمع‌آوری و آنها را به خوراک لازم برای پالایشگاه بیدبلند تبدیل می‌کند.

وی در ادامه گفت: هفته دولت فرصت خوبی برای ارزیابی و عملکرد مسئولان است و مسئولان باید توجه داشته باشند که مسئولیتی که دارند، فرصتی برای خدمت است.

در این مراسم از فرمانداری‌ها و دستگاه‌های برگزیده در نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه کارآفرینی خوزستان تجلیل شد.

۹۸۸۷ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.