نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها گفت: با گذشت 3 ماه از سیل ویرانگر در استان خوزستان هنوز مطالبات مردم پرداخت نشده است.

سید محسن موسوی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با وجود گذشت حدود سه ماه از سیل خوزستان که دو ماه کامل مردم و مسئولان را درگیر کرده بود و زمین‌های وسیعی در غرب خوزستان شامل گندمزارها، باغات نخل، مزارع پرورش ماهی و هزاران راس دام را از بین برد متاسفانه تا به امروز خسارت کشاورزان نجیب و زحمتکش خوزستان پرداخت نشده است.

موسوی زاده ادامه داد: این در حالی است که گندمکاران استان در راستای خودکفایی کشور در این محصول استراتژیک واقعا جهادگونه عمل کرده بودند و همچنان این مردم مصیبت زده چشم انتظار وعده و وعیدهای مسئولان کشوری و استانی هستند.

وی گفت: با وجود مصیبت سیل و از بین رفتن حدود نیمی از مزارع گندم استان خوزستان امسال از مابقی زمین‌های کشاورزی خود یک میلیون و 300 تن گندم را به دولت فروخته و مقام اول تولید گندم را کسب کرد.

سیل

نماینده خوزستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: با این روند کند پرداخت وام و بازسازی ممکن است تا پایان سال کار بازسازی منازل تخریبی به طول بیانجامد ضمن اینکه واقعا سکونت مردم در گرمای بالای 50 درجه خوزستان در کانکس‌ها و یا منازل تخریبی واقعا غیرممکن و طاقت‌فرسا خواهد بود.

وی اضافه کرد: زلزله مسجد سلیمان نیز مزید بر علت شده و مشکلات عدیده‌ای هم برای مردم این شهرستان به وجود آورده و واقعا مسئولان استانی را گرفتار کرده که ایجاب می‌کند دولت و مجلس به کمک سپاه و نیروهای نظامی هر چه سریعتر با کمک به مردم نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کنند و در این زمینه نیاز به یک عزم ملی است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.