به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ، با توجه به وقوع سیل در روزهای ابتدایی سال در برخی شهرستان های استان و پیگیری به عمل آمده از وزارت و استان، این بسته های بهداشتی به جمعیت سیل زده شهرستان های باوی، حمیدیه، هویزه و همچنین محدوده غرب اهواز اهدا شد.

این بسته ها شامل وسایل اولیه بهداشتی و داروهای مرتبط با برنامه های سلامت مادران و زنان است که در مراکز بهداشتی زیرپوشش شهرستان های یاد شده برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مادران و زنان واجد شرایط اهدا می شود.

در هنگام حضور تیم صندوق جمعیت ملل متحد در مرکز تسهیلات زایمانی شهرستان حمیدیه در غرب خوزستان، یک مادر باردار به این مرکز مراجعه و فرزند خود را در سلامت کامل به روش طبیعی زایمان کرد.

به دنبال طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون در سیلاب فروردین، ۲۱ شهرستان از سیلاب متاثر شدند، ۱۳۳ روستا را آب برد و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

طبق گزارش جمعیت هلال احمر خوزستان، از چهارم فروردین تا پایان اردیبهشت به بیش از ۲۵۶ هزار نفر سیل زده در خوزستان (بیش از ۴۶ هزار و ۸۰۸ خانوار) امدادرسانی شد.

۳۰۰۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.