به گزارش ایرنا کیخسرو چنگلوایی روز دوشنبه در نهمین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خوزستان در محل استانداری، در خصوص وضعیت پرداخت تسهیلات و کمک بدون عوض به سیل زدگان بیان کرد: در صورت وجود اعتبارات لازم اولویت اول ما لایروبی انهار است چرا که هیچ اعتباری برای لایروبی انهار در نظر گرفته نشده است.

وی  با بیان اینکه در بخش کشاورزی  ۲۶ هزار پرونده تشکیل‌ شده در شهرستان‌ها وجود دارد گفت: حدود ۱۹ هزار پرونده نیز در کمیته تخصصی شهرستان ها تایید شده و حدود ۶ هزار پرونده در حوزه خسارات ناشی از سیل اخیر به کشاورزی خوزستان تشکیل شده که همه مشخصات و مدارک  این پرونده‌ها به طور کامل دریافت شده اما هنوز در کمیته تخصصی شهرستان ها بررسی نشده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: تا زمانی که پرونده‌ها در کمیته تخصصی شهرستان‌ها تایید نشوند امکان بارگذاری در سامانه سجاد را نخواهند داشت و امیدواریم کلیه پرونده تا پایان مرداد جاری که آخرین زمان ثبت در سامانه است ، در کمیته تخصصی شهرستان تایید شود.

وی ادامه داد: حدود ۱.۶ درصد از پرونده های خسارت سیل به کشاورزی خوزستان رد شده که نشان از دقت دستگاه‌های اجرایی در بررسی پرونده ها است.

سفر احتمالی جهانگیری به خوزستان

چنگلوایی  همچنین از سفر احتمالی اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهوری به خوزستان خبر داد و گفت: این سفر بنا است به منظور بررسی آخرین وضعیت اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده خوزستان در خصوص جبران خسارت‌ سیلاب صورت گیرد.

وقوع سیلاب اخیر در خوزستان با طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون از روزهای آغازین فروردین شروع شد، بر اساس برآوردهای انجام شده، سیلاب بر ۲۲۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان تاثیر گذاشت که از این میزان ۱۷۰ هزار هکتار به صورت صد درصدی خسارت دیده و زیر آب رفتند و حدود ۵۴ هزار هکتار نیز دچار خوابیدگی محصول شده‌اند.

۷۱۶۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.