مشاور امور هنری استاندار خوزستان گفت: نباید ارتباط رسانه با هنرمندان در مصاحبه با مدیران خلاصه شود بلکه باید به سمت هنرمندانی که در انزوا هستند توجه کرد و باید هنرمندان اهالی رسانه را به عنوان مشاوران امین و مورد اطمینان خود در نظر گیرند.
رضا کیانی با حضور در تحریریه خبرگزاری ایسنا ـ منطقه خوزستان، اظهار کرد: رسانه‌ها وظیفه مهم و خطیری برعهده دارند که باید توام با نگاه اخلاق‌محور و منصفانه باشد.
او ادامه داد: خوشبختانه همواره نگرش پژوهشی در ایسنا و تولید علم و اندیشه به عنوان دغدغه همیشگی و نگاه عالمانه به مسایل مختلف در مجموعه جهاد دانشگاهی وجود داشته است.
وی با بیان این که با وجود رشد فزاینده فضای مجازی اما همچنان اخبار خبرگزاری‌ها دنبال می‌شود و این یک برگ برنده است، خاطرنشان‌کرد: توسعه جامعه بدون حضور رسانه‌ها با خلا مواجه می‌شود. رسانه‌ها وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارند که باید توام با نگاه پژوهشی، اخلاق‌محور و سرشار از انصاف و واقعیت باشد تا بتوانند در ایجاد جهش، پویایی و توسعه جامعه موثر باشند.
مشاور امور هنری استاندار خوزستان بیان کرد: حفظ جایگاه و منزلت رسانه‌ها به عنوان یک دغدغه مهم در نظر گرفته می‌شود. رسانه‌ها حاملان خبر، انتقال‌دهندگان و تولیدکنندگان خبر هستند و با مسایل و مشکلات مختلف در سطح استان روبه‌رو هستند. ما باید تلاش کنیم با نگاه جامع و واقعی، به مشکلات و مسایل رسانه‌ها بپردازیم و روز خبرنگار باید روز بازاندیشی نسبت به امر خبر و انتقال خبر باشد.

کیانی یادآوری کرد: ارتباطات رسانه‌ای را ارتباطات بین اهالی رسانه و مدیران رسانه تعریف کرده‌ایم در حالی که من معتقدم که ارتباط اهالی رسانه با سازمان‌های مردم‌نهاد، شخصیت‌های جامعه، اصناف و... باید تعریف شود و سعی کنیم این ارتباط را حفظ کنیم.
وی ادامه داد: در استان خوزستان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌ها سرمایه اجتماعی است. در بحران سیل فروردین ۹۸ خسارت‌های اقتصادی به استان تحمیل شد ولی ما را با سرمایه مهم اجتماعی آشنا کرد و بسیج نیروهای فرهنگی، رسانه‌ای، روحانیون، بازاریان، دانشگاهیان و... را مشاهده کردیم. استان خوزستان دارای سرمایه اجتماعی تحسین‌برانگیز است. پس نباید استان را با مسایل فنی و عمرانی معرفی کنیم و باید به سرمایه اجتماعی که پیش‌قراول توسعه است توجه کرد‌.

مشاور امور هنری استانداری خوزستان گفت: رسانه‌ها تنها مروج خبر نیستند بلکه مولد خبر هستند و نقش بسیار مهم و موثر دارند و قطعا مولد اندیشه خواهند بود. نباید نگاه یک سویه، ناکارآمد و بدون پشتوانه فرهنگی و پژوهشی وجود داشته باشد و ما باید در ارتقای سطح ارتباطات سهیم باشیم.
کیانی تاکید کرد: فعالیت فرهنگی باید ریشه در اخلاق داشته باشد. کار فرهنگی و خبری را باید بخشی از وجود خود بدانیم و نیم نگاهی به آینده و هویت خود داشته باشیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.