محمود آصفی کارشناس ارشد حقوق و فعال رسانه ای فضای مجازی روز دوشنبه در این باره بیان کرد: این روزها با رشد چشمگیر و روز افزون اپلیکیشن های پیام رسان و منسوخ شدن روش های سنتی مردم شهرستان ملایر نیز همانند مردم سایر نقاط دنیا اخبار و اطلاعات روز شهرستان، ایران و دنیا را از رسانه های نوین دیجیتالی نظیر پیام رسانهای تلگرام و اینستاگرام دنبال می کنند.

به گفته وی رسالت اطلاع رسانی و خبرنگاری در سطح شهرستان ملایر بیشتر بر دوش مدیران کانال های تلگرامی و اینستاگرامی است و عضویت در باشگاه های خبرنگاری و کارت های عضویت این مراکز و نوشتن مطالبی بدون محتوا برای یک رسانه سنتی که مجموع مخاطبان روزانه اش در شهرستان به ۱۰ تا ۱۵ نفر هم نمی رسد دیگر کار سخت و غیر ممکنی نیست.

وی عنوان می کند عده ای از این دوستان با تکیه بر همین کارتهای عضویت و مخاطبان انگشت شمارشان خود را خبرنگار رسمی معرفی کرده و به سایر فعالان عرصه نوین خبرنگاری نظیر کانال های تلگرامی برچسب غیر رسمی می زنند و این برچسب را در جامعه و جلسات همچون پتکی بر سر رقبای نوین خود که از قضا به شدت میان مردم ریشه دوانیده و محبوبیت دارند می کوبند.

این فعال فضای مجازی ادامه داد: بر این اساس هم بیشتر اداره های دولتی شهرستان در روز خبرنگار از همین دوستان رسمی تقدیر و تشکر می کنند و طبق روال چند سال اخیر مدیران تلگرامی و اینستاگرامی از این مراسم ها فاکتور گرفته می شوند و حتی نامی از آنها ذکر نمی شود.

آصفی افزود: در جریان سیلاب فصل بهار امسال که بخش گسترده ای از شهرستان را دست خوش آسیب خود قرار داد اخبار سیل و اطلاعیه های ستاد بحران را به صورت لحظه ای و آنلاین در کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی شهرستان منتشر می کردند.

به گفته وی پس از فروکش کردن سیلاب ها در ملایر همین رسانه های مجازی بودند که با تعامل خود با هلال احمر شهرستان توانستند ده ها میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی را از سطح شهرستان جمع آوری و به دست سیل زدگان نیازمند در لرستان و ملایر برسانند.

وی اظهار داشت: این رسانه های مجازی هستند که همواره بار سنگین و رسالت اطلاع رسانی را بدون دریافت حق رپورتاژ و کارتهای رنگارنگ هدیه بر دوش می کشند و همیشه در روزهای سخت در ساعات غیرمعمول با مردم و مسئولان برای رفع مشکلات و کمک رسانی به این مردم مظلوم همکاری و تعامل کرده اند.

این فعال فضای مجازی اضافه کرد: اما هر سال در روز خبرنگار این رسانه ها نادیده گرفته می شوند و دولتی ها فراموش می کنند که در نبود رادیو و تلویزیون محل اطلاع رسانی های ضروریشان را وامدار فعالان رسانه های مجازی ملایر هستند.

آصفی گفت: می توان میزان محبوبیت و مقبولیت رسانه های سنتی و نوین شهرستان را با یک حساب سرانگشتی در میان مخاطبان آنها به دست آورد تا مشخص شود بار اصلی اطلاع رسانی این روزها در سطح شهرستان بر دوش کدامیک رسانه های یاد شده است.

۷۵۲۶/۲۰۸۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.