به گزارش ایرنا محمدرضا آذرنگ روز یکشنبه در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر  اظهار داشت: بیش از یک سوم آثار پذیرفته شده و راه یافته به مرحله بازبینی جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر از خوزستان به خصوص از شهرهای آبادان، خرمشهر، دزفول و اندیمشک است.

وی گفت: در بازدید اولیه از سالن های نمایشی شهرهای آبادان و خرمشهر بیشتر این سالن ها نیاز به مرمت و تجهیز دارند و امید است یک ماه قبل از برگزاری این جشنواره تمام این سالن ها آماده شوند.

آذرنگ با بیان اینکه امید است جشنواره تئاتر فتح خرمشهر یک جشنواره بین المللی شود گفت: در مدت برگزاری ۲۱ دوره  این جشنواره انتظار

می رفت زیر ساخت های فرهنگی و هنری شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان میزبان جشنواره تئاتر فتح خرمشهر اضافه می شد اما این شهرها با وجود ثروت فراوان از کمترین امکانات محروم هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند نیز در این نشست نقش جشنواره ها را در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه مهم دانست و گفت: جشنواره با ایجاد فضای شاد در رونق اقتصادی هر شهرستان موثر است.

همایون قنواتی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از فرصت برگزاری جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در منطقه آزاد اروند افزود:در برگزاری و میزبانی این جشنواره مشارکت همه دستگاهها و نهاد های مردمی و ارگان  ها ضروری است.

 جشنواره فتح خرمشهر جزء جشنواره های اصلی مرکز هنرهای نمایشی است و باید مورد حمایت قرار گیرد اما در سال گذشته مرکز هنرهای نمایشی کمک مالی به گروه نمایش خرمشهر نکرد.

بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر در چهار بخش مسابقه نمایش‌های صحنه‌ای، مسابقه نمایش‌های کوتاه، نمایشنامه‌نویسی و نمایش‌های میدانی و محیطی آبان ماه در منطقه آزاد اروند برگزار می شود.

۷۱۰۰/‏۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.