رضا طافی زارع روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این موضوع با بررسی و مقایسه آنالیز شیمیایی ، فیزیکی و بیولوژیکی آب رود خانه شطیط در بازه شوشتر و منابع آب زیر زمینی آن مشخص شده است .

وی افزود: میانگین EC  آب (شوری ) در سال ۹۷ برابر ۲هزار و۱۷۹ میکروموس بر سانتی متر بوده  این در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون این رقم به یک هزار و۲۹۷میکروموس بر سانتی متر رسیده است.

 رییس اداره آب وفاضلاب شهری شوشتر ادامه داد:  این مقایسه نشان از کاهش ۴۰درصدی  ECآب نسبت به پارسال دارد.

وی گفت: این شاخص همچنین در رابطه با آب های زیرزمینی ( چاه های فلمن و چاه های نیمه عمیق کفعلی ) که بیش از ۹۵ در صد از آب شرب شوشتر از آن تامین می شود، کاهش ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

رییس اداره آب وفاضلاب شهری شوشتر افزود: بررسی آنالیز شیمیایی این آب مشخص شده عناصر کلسیم و منیزیم به ترتیب ۱۴۹ و ۴۰.۶ میلی گرم در لیتر، بر حسب کربنات کلسیم و ph  آن ۷.۶می باشد که با مقایسه این میزان با یک نمونه آب معدنی موجود در بازار که از کیفیت مطلوبی برخوردار است، ۶۵ درصد برتری را نشان می دهد.

وی گفت: بر اساس استانداردهای بهداشت جهانی آب شرب فعلی شوشتر با توجه به عناصر آنالیز شده ،مطلوب تلقی می شود.

رییس اداره آب وفاضلاب شهری شوشتر افزود:  با توجه به نقش میزان کلسیم و منیزیم در بهبود شرایط زندگی و عمر مفید افراد به ویژه در جلوگیری از پوکی استخوان توصیه می شود شهروندان از آب لوله کشی به جای آب شیرین کن های خانگی استفاده کنند.  

وی گفت: توجه به این موضوع علاوه تامین میزان کلسیم و منیزیم که نقش اساسی در سلامت افراد دارند از نظر اقتصادی و کاهش هزینه های زندگی نیز حائز اهمیت است .

در شهرستان شوشتر حدود ۴۲ هزار اشتراک آب و ۱۸ هزار اشتراک فاضلاب وجود دارد.این شهرستان در شمال خوزستان واقع شده و مرکز آن با اهواز ۸۸ کیلومتر فاصله دارد.

۷۱۵۹/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.