به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان محمد جواد اشرفی افزود: این دستگاه قابلیت سنجش ۱۰ پارامتر صوت را دارد و قابلیت اندازه گیری میزان شدت صوت با پارامترهای جانبی آلودگی صوتی از قبیل حداکثر و حداقل تراز صوتی و همچنین تراز پیوسته را داشته که در زمینه مطالعاتی و تجزیه تحلیل میزان بار ناشی از آلودگی صوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: دستگاه پایش صدا به منظور سنجش پارامترهای صوتی این دستگاه در مرکز شهر اهواز که از مناطق آلوده صوتی به لحاظ مراکز تجاری و خودرویی است به صورت آنلاین شبانه روزی راه‌اندازی شده است.

این نخستین ایستگاه صداسنجی در استان خوزستان است که به صورت آنلاین می تواند آلودگی صوتی را  اندازه گیر کند. اعتبار این دستگاه ۱۵۰ میلیون تومان و از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

پیش از این مطالعاتی در قالب پایان نامه های دانشجویی در زمینه آلودگی صوتی در اهواز انجام شده که میزان آلودگی صدا را در برخی از مناطق اهواز نشان می دهد.

در مقاله ای با عنوان «بررسی آلودگی صوتی و آزردگی صوتی در مناطق مسکونی زیر تاثیر از صدا در فرودگاه بین المللی اهواز» که تابستان امسال در فصلنامه علوم و تکنولوژی محیط زیست منتشر شده، میزان صوت در ۷۰ ایستگاه که در مسیر پرواز هواپیماها در محدوده شهری اهواز اندازه گیری شده، بالاتر از استاندارد سازمان حفاظت محیط زیست است. بر اساس این مطالعه تراز فشار صوت در منطقه کوی پاستوریزه کمترین و در منطقه علی آباد بیشترین میزان ثبت شده است.

۹۷۵۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.