مصطفی یوسفی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: وسعت تالاب شیمبار حدود  ۲هزار هکتار است که تقریبا حدود ۷۰۰هکتار آن به تاکستان اختصاص دارد.

وی افزود: برداشت این محصول توسط افراد بومی انجام می شود و علاوه بر مصرف، مازاد آن نیز به عنوان سوغات فصلی منطقه در معرض دید گردشگران قرار داده می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا ادامه داد: انگور شیمبار کاملا ارگانیک و از نوع یاقوتی و دارای کیفیت مطلوب است.

وی گفت:برداشت این محصول معمولا از نیمه اول مردادماه آغازمی شود و تا اوایل شهریور به طول می انجامد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا افزود:تالاب شیمبار یکی از بزرگترین تاکستان های طبیعی کشور را در دل خود جای داده و با گونه های مختلف گیاهی نقش مهمی در امرار و معاش مردم منطقه دارد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد منطقه حفاظت شده شیمبار وجود تالاب شیمبار در محدوده منطقه در دره ارتفاعات دلا، تاراز، منار، لیله و... است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا افزود:منطقه شیمبار یکی از صد نقطه دیدنی کشور است که در چهار فصل گردشگرپذیر است.

وی گفت: پوشش عمده و قالب گیاهی در محدوده ۲هزار هکتاری تالاب شیمبار درختچه‌های جاز، پده، گز ،تمشک، زالزالک ، انگور وحشی یاقوتی است  که حاکی از غنای طبیعی و تنوع گونه ای بالا ی این منطقه است.

 منطقه حفاظت شده شیمبار(شیرین بهار)، کوهستانی و پوشیده از جنگل و مرتع است؛ این منطقه حدود ۵۰ هزار هکتار وسعت دارد.
اندیکا با سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان درشمال شرق خوزستان قرار دارد.

۷۱۵۹/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.