به گزارش ایرنا حجت الاسلام عبدالرضا رستگار روز یکشنبه در نشست با رسانه های خوزستان در آستانه روز خبرنگار در سرسرای مجتمع فجر اهواز با گرامیداشت یاد شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و سایر شهدای رسانه بیان کرد: جایگاه امروز رسانه در جوامع بشری  جایگاه بسیار رفیع و تاثیرگذاری است که می تواند تحولات و تغییرات زیادی را در جامعه ایجاد کنند.

وی افزود: تمامی تحلیل گران بر این باورند که موفقیت هر مدیر و سیاستمدار مبتنی بر توانمندی رسانه ای است که در اختیار دارد و امام خمینی(ره) نیز به عنوان بزرگترین سیاستمدار و مدیر جامعه اسلامی بر این باور بودند که جهان بر پایه تبلیغات می چرخد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: امام خمینی (ره) در فرمایش دیگری فرمودند که از دانشگاه است که می‌توان جامعه را اصلاح کرد و رسانه‌ها دانشگاه بزرگ جامعه ما هستند.

وی بیان کرد: اگر به دنبال تشکیل جامعه اسلامی و تمدن بزرگ اسلامی هستیم،  رسانه در این میان جایگاه رفیعی دارد.

حجت الاسلام رستگار افزود: هر یک از خبرنگاران می‌توانند یک سرباز در جنگ رسانه ای که دشمن در جهان آغاز کرده باشند.

وی گفت: خبرنگاران رسانه‌ها در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی بدون هیچ ادعا و مطالبه خاصی در صحنه حضور دارند و برای اعتلای نظام و انقلاب اسلامی تلاش می کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر(عج) خوزستان افزود: ما نمی توانیم امروز حوادث کشورمان را بدون توجه به آنچه که در منطقه و پیرامون ما می گذرد، تحلیل کنیم و بهترین ابزاری که می‌تواند ما را در وظیفه سنگین خود کمک کند این است که بدانیم نظام ما در کجای دنیا قرار دارد و انقلاب چه جایگاهی در سطح جهان دارد.

وی گفت: چگونگی دفاع از وطن و ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفظ جایگاه شهدا نیازمند مسلط بودن بر اوضاع کشور و بررسی مسایل و مشکلات منطقه و جهان است.

وی افزود: امروز در مقیاس بین‌المللی انقلاب اسلامی به عنوان تنها گفتمانی است که عقبه ایدئولوژیکی داشته و در میان نخبگان جهان مطرح است؛ این انقلاب مبتنی بر اندیشه ای است که سابقه دیرینه دارد چرا که شعار نه شرقی نه غربی ریشه قرآنی دارد.

وی بیان کرد: جهان استکبار با شعار دهکده جهانی وارد میدان شده و اعتقاد دارد که دهکده جهانی باید یک کدخدا داشته باشد و آن نیز آمریکا است اما یکی از سیاستمداران جهان معتقد است که اسلام جهان را از آن خود می‌داند و همین امر باعث شده که استکبار نتواند منطق قوی برای مقابله با نظام اسلامی ارایه کند.

وی افزود: بیش از ۲۵۷ کالج و مراکز علمی در آمریکا دانشجویانی را تربیت می کنند تا بتوانند معنویت را در جهان کاهش دهند اما در این زمینه موفق نبوده اند.

وی با بیان اینکه امروز جنگ، جنگ نظامی نیست بلکه جنگ اندیشه‌ها و اداره ها است گفت:اکنون بهترین فرصت در اختیار ماست تا بتوانیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم و مشکلات را آسیب‌شناسی و  نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنیم.

وی افزود: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه ما برای توجه به رسانه بسیار سخت تر است چرا که دیگر خبری از جنگ سخت نیست، بلکه دشمن جنگ نرم را آغاز کرده است.مخاطبان اصلی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ، جوانان هستند و تلاش شده تا باورهای جوانان و نوجوانان خود را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: امروز فضای مجازی به گونه ای است که زمان و مکان را به حداقل می رساند و می تواند از کاه کوهی  بسازد و از صحنه ای کوچک، فضایی تولید کند که تمام افکار عمومی را ماه‌ها به خود جلب کند.

حجت الاسلام رستگار گفت: اکنون از رسالت‌های اصلی رسانه ها این است که بتوانند دستاوردهای نظام اسلامی را به خوبی و دقیق بر مبنای واقعیت ها منعکس کنند چرا که تاثیرگذاری رسانه ها بر هیچکس پوشیده نیست و می تواند بر قدرت این نظام اسلامی بیفزایند.

۹۵۹۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.