معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر، توصیه های امنیتی و استفاده صحیح از فضای مجازی را یادآوری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر ماهشهر، کاظمی اظهار داشت: تصاویر و فیلم های خصوصی و خانوادگی خود را از طریق فضای مجازی نشر یا تبادل نکنید.

وی افزود: هرگز اجازه ندهید فرزندانتان اطلاعات خصوصی خود و عکس ‌های خانوادگی را در شبکه ‌های اجتماعی بارگذاری یا منتشر کنند؛ چرا که بیشتر کاربران فضای مجازی با هویت جعلی در این فضا حاضر و گاهاً از گمنامی این فضا سوء استفاده می کنند و دست به رفتارهای ناپسند می‌زنند.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر ادامه داد: استفاده صحیح از فضای مجازی را به فرزندان خود آموزش دهید تا تنها از بخش های آموزشی و مفید آن بهره کافی را ببرند و خانواده ها از این فضا بیشتر در راستای آموزش مطالب درسی و تربیتی استفاده کنند.

وی عنوان کرد: خانواده ها اجازه ندهند سنت های مهم و ارزشمند جای خود را به این گروه های مجازی دهند و از همین سنین کودکی آداب و معاشرت، روابط عمومی سالم و قوی و دید و بازدید های خانوادگی و فامیلی، دوست یابی را آموزش دهند؛ چرا که این گروه ها جایگزین خوبی به شمار نمی آیند و سعی کنند تا با این شیوه صفحات دوست یابی و سنت غلط دوست اجتماعی را به باد فراموشی بسپارند.

کاظمی بیان کرد: خانواده ها ضمن کنترل کردن فرزندان خود در این فضا ها از به اشتراک گذاشتن و تبادل کردن عکسا و فیلم های خصوصی و خانوادگی به ویژه عکس و فیلم های مراسمات عروسی و جشن های تولد خود داری کنند و خود این مهم را رعایت کنند.

معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: والدین با ایجاد فضا های شاد و سرگرمی های مفرح و گروهی فرزندان خود را از فضای مجازی و گوشه گیری فاصله دهند و زمان هایی را برای وقت گذراندن با فرزندان خود در نظر بگیرند و ضمن بازی و سرگرمی آموزش و تربیت و نحوه استفاده از فضای مجازی در زمان مشخص را در دستور کار خود قرار دهند تا از تبعات و خسارات جبران ناپذیر آن جلوگیری کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.