به گزارش ایرنا سرهنگ محسن تقی زاده دوشنبه در نشست هم اندیشی آسیب شناسی فضای مجازی با حضور جمعی از خبرنگاران ، اساتید دانشگاه و صاحب نظران
با تاکید بر ضرورت آموزش افراد به ویژه دانش آموزان در خصوص فضای مجازی بیان داشت:
افزایش آگاهی عمومی ، افزایش نقش‌پذیری و مشارکت نهادها و سازمان‌ها در راستای پیشگیری از آسیب‌های حوزه فضای مجازی ضروری است.
وی بر آموزش به عنوان عامل موثر در کاهش آسیب‌های فضای مجازی تاکید کرد و گفت:
بیشترین تخلف در فضای مجازی انتشار عکس‌های غیراخلاقی، فروش مشروبات الکلی و برداشت پول از حساب بانکی افراد است.
فرمانده انتظامی آبادان با بیان اینکه دشمن با استفاده از فضای مجازی و بهره‌برداری سیاسی از آن جامعه ما را مورد هدف قرار داده است افزود: نمی‌توان نسبت به فضای مجازی و تهدیدات آن بی‌تفاوت بود و نیاز است با آگاه‌سازی نسل جوان آسیب‌های فضای مجازی و استفاده صحیح از آن را آموزش دهیم.
سرهنگ تقی زاده سنگر دفاع کشور در مقابله با تهدید رسانه‌ای و فضای مجازی را اطلاع‌رسانی درست، شفاف‌سازی، تفکر و بهره برادری از دانش روز دنیا عنوان کرد و بیان داشت:باید نسل جوان به ویژه دانش آموزان را نسبت به تهدیدهای دشمن آگاه کرد.
وی ایجاد فضای کسب‌وکار و درآمد، کمک به محیط‌ زیست و مقابله با تهدیدات نرم دشمن را از فرصت های فضای مجازی عنوان کرد و گفت: برقراری ارتباط غیرمفید، نشر اکاذیب از دیگر آسیب های فضای مجازی است.
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان افزود:پلیس فتا به تنهایی نمی‌تواند با هنجارشکنی در فضای مجازی برخورد کند و نیاز است تا دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی که در این زمینه بیشتر تاثیرگذار هستند به وظیفه خود در این راستا عمل کرده و آسیب‌ها و فرصت‌های فضای مجازی را برای نسل جوان بیان کنند.
سرهنگ تقی زاده نقش رسانه‌ها در بیان آسیب‌های و فرصت‌های فضای مجاز را حساس و تایر گذار عنوان کرد و بیان داشت:رسانه یک فرصت است تا مسئولان را نسبت به مسائل متخلف جامعه آگاه نماید.
وی در ادامه به تشریح عملکرد این نیرو در شهرستان آبادان پرداخت و آبادان را یکی از امن‌ترین شهرهای کشور از نظر تعداد جرم معرفی کرد و افزود: 27 دستگاه متولی امنیت هستند و نیروی انتظامی فقط وظیفه حفظ امنیت را برعهده دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان آبادان افزود: تیراندازی در شهرستان آبادان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 40 درصد کاهش داشته است و در 10 ماه گذشته با اجرای طرح‌های جمع آوری اسلحه های غیر مجاز 300 قبضه اسلحه غیر مجاز کشف و ضبط شده است.
وی در ادامه اظهار داشت:متاسفانه سرقت برای عده ای سارق به شغل دائمی تبدیل شده است ضمن اینکه در شرایط اقتصادی امروز معتادان رها شده اند.
به گزارش ایرنا در این نشست مهمترین آسیب‌های فضای مجازی و تاثیر اجتماعی آن برای مقابله و کاهش تهدیدات اینترنتی در ابعاد اجتماعی، فرهنگی، آموزشی مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.